Σημείωμα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΠΑΤΡΑΣ
<・<・... Αναλαμβάνοντας την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. ΠΑΤΡΑΣ, δεν θα μπορούσα
να μην ξεκινήσω τον προγραμματισμό της θητείας μου, με αυτό το κορυφαίο είδος
θεατρικής έκφρασης όλων των εποχών. Και δεν θα μπορούσα να κάνω άλλη επιλογή, από
την μόνη σωζόμενη τριλογία του μέγιστου των ποιητών Αισχύλου, την ΟΡΕΣΤΕΙΑ....
.. .Δεν θα έπαιρνα μια τέτοια απόφαση εάν δεν υπήρχε ένας πολυδιάστατος καλλιτέχνης
- δημιουργός, με τον οποίο συνεργάζομαι εδώ και μερικά χρόνια. Ο Λουκάς Θάνος. Σκηνοθέτης,
Χορογράφος και Μουσικός, ο οποίος για μια δεκαετία ερευνά και εφαρμόζει μια
σύγχρονη μέθοδο προσέγγισης του Αισχύλειου έργου κυρίως...
...Το αποτέλεσμα είναι, η πυκνότητα της παράστασης να μην ξεπερνάει αυστηρά τις δυό-
μιση ώρες, χωρίς να στερείται καθόλου το μεγαλείο της≫. Γιάννης Βόγλης
Σημείωμα του Σκηνοθέτη
≪Η μετάβαση από τη Μητριαρχία στην Πατριαρχία που έγινε κάποτε, και η επιστροφή από
την Πατριαρχία στη Μήτρα που γίνεται τώρα, είναι το σημείο εκκίνησης της σκηνοθετικής
μου προσέγγισης της τριλογίας του Αισχύλου...
.. .Η μητριαρχική κοινωνία ήταν η κοινωνία που μόνο οι γυναίκες ήξεραν πως τα παιδιά ήταν
δικά τους. Η πατριαρχική κοινωνία είναι η κοινωνία που οι γυναίκες ξέρουν ότι τα παιδιά
είναι δικά τους, αλλά και οι δε άντρες έτσι πιστεύουν.
Και τώρα εμείς περνάμε τη μετάβαση από την πατριαρχία, όχι πάλι στη μητριαρχία, αλλά
προς τη Μήτρα. Ο αριθμός του παγκόσμιου αποθέματος σε σπερματοζωάρια χρόνο με το
χρόνο μειώνεται με γεωμετρική πρόοδο. Η γυναίκα συλλαμβάνει και χωρίς ερωτική πράξη,
στο εργαστήριο. Ο άντρας πια δεν είναι αναγκαίος. Μόνο το σπέρμα.
Ο ποιητής των ποιητών Αισχύλος καταφέρνει να μένει πάντα επίκαιρος, ακόμα και στους
παράξενους ≪δύσκολους καιρούς μας≫. Λουκάς Θάνος