“Πέρσες” Ευριπίδη
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-SA 4.0
Attribution-NonCommercial-ShareAlike
CC_BY_NC_SA



“Πέρσες” Ευριπίδη

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Gotscheff, Dimiter
Βαροπούλου, Ελένη
Λάμμερτ, Μαρκ
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Αζάς, Ανέστης
Κυριαζή, Ρηνιώ
Καρακούλη, Έλενα
Μουτούση, Αμαλία
Χατζησάββας, Μηνάς
Καραθάνος, Νίκος
Γουλιώτη, Στεφανία
Κουρής, Νίκος
Εθνικό Θέατρο

Καρακούλη, Έλενα
Χατζησάββας, Μηνάς
Μουτούση, Αμαλία
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Λάμμερτ, Μαρκ
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Γουλιώτη, Στεφανία
Κουρής, Νίκος
Εθνικό Θέατρο
Κυριαζή, Ρηνιώ
Βαροπούλου, Ελένη
Καραθάνος, Νίκος
Gotscheff, Dimiter
Αζάς, Ανέστης

Ο Ντίμιχερ Γκότσεφ, ήδη γνωστός στο ελληνικό κοινό από τον Φιλοκτήτη του Χάινερ Μύλλερ που φιλοξενήθηκε στην Πάτρα το 2006 αλλά και από τον πιο πρόσφατο Ιβάνοφ του Τσέχοφ που παρουσιάστηκε από τη Volksbohne το 2007, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο αρχαίο θέατρο της Επίδαυρου. Επέλεξε το αρχαιότερο σωζόμενο δράμα, τη μοναδική τραγωδία που δεν πραγματεύεται ένα μυθικό επεισόδιο, αλλά ένα ιστορικό γεγονός. Πρόσφατο είναι το περίφημο ανέβασμά του, των Περσών στο Deutsches Theater του Βερολίνου, μια λιτή, ≪δωρική≫ παράσταση που επιλέχθηκε ως η παράσταση της χρονιάς στο γερμανόφωνο θέατρο για το 2006. Οι Πέρσες του Βερολίνου δεν επιχείρησαν ≪εύκολες≫ αναγωγές στο σήμερα . Με αφαιρετικό τρόπο, διαφύλαξαν την απόσταση που μας χωρίζει από την αρχαία τραγωδία, διατηρώντας την αίσθηση του μακρινού και του ανοίκειου και ανοίγοντας παράλληλα ένα νέο ιστορικό χώρο. Ξεχώρισαν, γιατί διατύπωσαν ένα καίριο σχόλιο πάνω στην ιστορία του πολέμου και του πολιτισμού, πάνω στους μηχανισμούς της πολιτικής και στην άσκηση της εξουσίας. Όσοι είχαν την ευκαιρία να δουν την παράσταση, παρακολούθησαν ένα εύστοχο σχόλιο πάνω στις συλλογικές εμπειρίες που αποτυπώνει η τραγωδία του Αισχύλου. Η επαφή του Γκότσεφ με την αρχαία τραγωδία έγινε μέσα από το πρίσμα, του Χάινερ Μύλλερ. Χρησιμοποιώντας στο Βερολίνο την εξαιρετική μετάφραση- εκδοχή του Μύλλερ, ο Γκότσεφ άνοιξε ένα ≪διάλογο≫ με το αρχαίο δράμα.. Η πρόσκληση του Εθνικού θεάτρου του δίνει το ερέθισμα και την πρόκληση να επιστρέφει στο συγκεκριμένο έργο. όχι για να επαναλάβει, αλλά για να εμβαθύνει, να ανατρέψει, να συνεχίσει -με την επιμονή που τον διακρίνει- την αναζήτηση του.

Εκδήλωση
Αφίσα

Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
27 Αυγούστου 2009


2015-01-14T16:13:30Z


2009


Θέατρο
Ευριπίδης
Τραγωδία

Image

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)