“Πέρσες” Ευριπίδη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



“Πέρσες” Ευριπίδη

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Gotscheff, Dimiter
Βαροπούλου, Ελένη
Λάμμερτ, Μαρκ
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Αζάς, Ανέστης
Κυριαζή, Ρηνιώ
Καρακούλη, Έλενα
Μουτούση, Αμαλία
Χατζησάββας, Μηνάς
Καραθάνος, Νίκος
Γουλιώτη, Στεφανία
Κουρής, Νίκος
Εθνικό Θέατρο

Καρακούλη, Έλενα
Χατζησάββας, Μηνάς
Μουτούση, Αμαλία
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Λάμμερτ, Μαρκ
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Γουλιώτη, Στεφανία
Κουρής, Νίκος
Εθνικό Θέατρο
Κυριαζή, Ρηνιώ
Βαροπούλου, Ελένη
Καραθάνος, Νίκος
Gotscheff, Dimiter
Αζάς, Ανέστης

Ο Ντίμιχερ Γκότσεφ, ήδη γνωστός στο ελληνικό κοινό από τον Φιλοκτήτη του Χάινερ Μύλλερ που φιλοξενήθηκε στην Πάτρα το 2006 αλλά και από τον πιο πρόσφατο Ιβάνοφ του Τσέχοφ που παρουσιάστηκε από τη Volksbohne το 2007, σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο αρχαίο θέατρο της Επίδαυρου. Επέλεξε το αρχαιότερο σωζόμενο δράμα, τη μοναδική τραγωδία που δεν πραγματεύεται ένα μυθικό επεισόδιο, αλλά ένα ιστορικό γεγονός. Πρόσφατο είναι το περίφημο ανέβασμά του, των Περσών στο Deutsches Theater του Βερολίνου, μια λιτή, ≪δωρική≫ παράσταση που επιλέχθηκε ως η παράσταση της χρονιάς στο γερμανόφωνο θέατρο για το 2006. Οι Πέρσες του Βερολίνου δεν επιχείρησαν ≪εύκολες≫ αναγωγές στο σήμερα . Με αφαιρετικό τρόπο, διαφύλαξαν την απόσταση που μας χωρίζει από την αρχαία τραγωδία, διατηρώντας την αίσθηση του μακρινού και του ανοίκειου και ανοίγοντας παράλληλα ένα νέο ιστορικό χώρο. Ξεχώρισαν, γιατί διατύπωσαν ένα καίριο σχόλιο πάνω στην ιστορία του πολέμου και του πολιτισμού, πάνω στους μηχανισμούς της πολιτικής και στην άσκηση της εξουσίας. Όσοι είχαν την ευκαιρία να δουν την παράσταση, παρακολούθησαν ένα εύστοχο σχόλιο πάνω στις συλλογικές εμπειρίες που αποτυπώνει η τραγωδία του Αισχύλου. Η επαφή του Γκότσεφ με την αρχαία τραγωδία έγινε μέσα από το πρίσμα, του Χάινερ Μύλλερ. Χρησιμοποιώντας στο Βερολίνο την εξαιρετική μετάφραση- εκδοχή του Μύλλερ, ο Γκότσεφ άνοιξε ένα ≪διάλογο≫ με το αρχαίο δράμα.. Η πρόσκληση του Εθνικού θεάτρου του δίνει το ερέθισμα και την πρόκληση να επιστρέφει στο συγκεκριμένο έργο. όχι για να επαναλάβει, αλλά για να εμβαθύνει, να ανατρέψει, να συνεχίσει -με την επιμονή που τον διακρίνει- την αναζήτηση του.

Εκδήλωση
Αφίσα

Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
27 Αυγούστου 2009


2015-01-14T16:13:30Z


2009


Θέατρο
Ευριπίδης
Τραγωδία

Εικόνα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.