see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-SA 4.0
Attribution-NonCommercial-ShareAlike
CC_BY_NC_SA



"Ηλέκτρα" Σοφοκλή

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Μύρης, Κ. Χ.
Διαμαντής, Νίκος
Γεωργιάδου, Άννα
Mac Lellan, Kenny
Μπουντουβής, Γιώργος
Τσάτσου, Ντόρα
Μανούσης, Παναγιώτης
Μπουκογιάννη, Ντόλυ
Σύρος, Στάθης
Γαλάνης, Χρήστος
Πολυμενάκος, Χρήστος
Μακρή, Ιωάννα
Ορφανουδάκη, Ελένη
Ανδρεαδάκη, Βαγγελιώ
Σπανόπουλος, Γιώργος
Ζαφειροπούλου, Δόμνα
Μαραθάκη, Σοφία
Πολυχρονοπούλου, Κατερίνα
Μπένετ, Αμαλία
Χαραλαμπίδου, Σόνια
Θέατρο Σημείο

Μύρης, Κ. Χ.
Mac Lellan, Kenny
Μακρή, Ιωάννα
Μπένετ, Αμαλία
Θέατρο Σημείο
Ζαφειροπούλου, Δόμνα
Μπουκογιάννη, Ντόλυ
Γαλάνης, Χρήστος
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Μπουντουβής, Γιώργος
Πολυχρονοπούλου, Κατερίνα
Τσάτσου, Ντόρα
Σύρος, Στάθης
Ανδρεαδάκη, Βαγγελιώ
Διαμαντής, Νίκος
Γεωργιάδου, Άννα
Μανούσης, Παναγιώτης
Σπανόπουλος, Γιώργος
Ορφανουδάκη, Ελένη
Μαραθάκη, Σοφία
Χαραλαμπίδου, Σόνια
Πολυμενάκος, Χρήστος

Η Ηλέκτρα του Σοφοκλή κλείνεται σε μία οικειοθελή δουλεία. Θα μπορούσε να ζει κι εκείνη ειρηνικά στο παλάτι όπως η Ιφιάνασσα και η Χρυσόθεμις: μήπως όμως στην πραγματικότητα δεν είναι κι αυτές δούλες διαφορετικού τύπου; Γογγύζοντας για τη μοίρα της και την εξαθλίωσή της, ξεπερνά την κατάπτωση και φτάνει στη διαμαρτυρία. Η Νιόβη, το πρότυπό της, είχε μεταμορφωθεί σε πέτρα, αλλά της είχε απομείνει η μόνη ελευθερία που ζητούσε - να θρηνεί. Ο μύθος βάζει το δραματουργό μπροστά σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Οπως χρειάστηκε να καταφύγουν στο έγκλημα για να τιμωρήσουν ένα έγκλημα, δεν πρέπει να καταφύγουν στη Βεβήλωση για να τιμωρήσουν μια Βεβήλωση; Ο διαφορετικός τρόπος, με τον οποίον παρουσιάζουν οι τρεις τραγικοί την Ηλέκτρα εξαρτάται σε μεγάλο Βαθμό από τη λύση που δίνουν σε τούτο το θρησκευτικό πρόβλημα. Ο Αισχύλος αποσπά την Ηλέκτρα από τη δράση, για να την απαλλάξει από ένα ακόμη οδυνηρό συνειδησιακό πρόβλημα. Ο Σοφοκλής παρουσιάζει μια ηρωίδα σίγουρη για τον εαυτό της στην οποία όλα τα μέσα φαίνονται καλά, αφού ο σκοπός είναι αγαθός, αφού το χέρι που χτυπά είναι το ίδιο το χέρι της Ερινύας. Ο Ευριπίδης, που καταδικάζει ταυτόχρονα την παραδοσιακή εικόνα των θεών και τη Βέβηλη πατροκτονία, εμφανίζει την Ηλέκτρα σαν μια γυναίκα που έχει χαθεί, μιαν άλλη Κλυταιμνήστρα

Φωτογραφία
Εκδήλωση

28 Ιουνίου 1996
Θέατρο Βράχων "Άννα Συνοδινού"


2015-01-30T08:08:46Z


1996


Θέατρο
Σοφοκλής
Τραγωδία

Image

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)