Ένα πρόγραμμα για τις Παραλογές έχει για πρώτο και βασικό του στόχο να συντροφέψει τον θεατή σε μια παράσταση: Αυτήν που έστησαν ο Σταύρος Τσακίρης, ο Σάββας Χαρατσίδης, η Ντόρα Τσάτσου και ο Χρήστος Τσιαμούλης. Αυτήν που ερμηνεύουν η Αιμιλία Υψηλάντη και οι άλλοι ηθοποιοί του θιάσου. Με όλους αυτούς μας ενώνει μία κοινή πίστη. Ότι το θέατρο δυναμώνει όταν αφήνει τις πολυπερπατημένες περιοχές και δοκιμάζεται στα σύνορά του, όχι από το κυνήγι του παράξενου και του εξωτικού, αλλά για να βρει τις μυστικές ρίζες του και να δυναμώσει. Ποιος άλλος τέτοιος συνοριακός δρόμος, ή ποιος πρώτος σταθμός μιας πορείας που την εύχομαι να συνεχίζεται θα ήταν πλούσιος σε γνώση και χαρά από τις Παραλογές; Τα δημοτικά αυτά ποιήματα των Ελλήνων και των άλλων βαλκανικών λαών που είναι τραγωδίες εν συνόψει;
Πρωτότυπα μελετήματα, όπως αυτά του Χ. Δάλκου, της Σ. Βούλγαρη, του Μ. Π. Δραγούμη αναδημοσιεύσεις από έργα δασκάλων του παρελθόντος και σύγχρονων μελετητών και μία αναφορά στον Σικελιανό και τον Θεοτοκά συνθέτουν αυτό το αφιέρωμα, που εξετάζει την διαχρονία και την συγχρονία των παραλογών, την σχέση των δημοτικών τραγουδιών μας με τον χορό, την μουσική και το θέατρο.
Ευχαριστώ τον τυπογράφο κ. Γιάννη Σούκη και την «Φοικίκη», για μια ακόμη φορά πολύτιμους συνεργάτες σε μια δύσκολη προσπάθεια, τον κ. Παναγιώτη Σαράτση για το φωτομοντάζ και τον πρώην μαθητή και συνεργάτη μου ηθοποιό Κυριάκο Βελισσάρη που ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες της έρευνας, την κυρία Πολυτίμη Μπάγια, την κυρία Χριστίνα Στρατηγοπούλου και τον κ, Κώστα Μακρόπουλο, οι οποίοι ανέλαβαν τη μεταφραστική δουλειά.