“Θεσμοφοριάζουσες“ Αριστοφάνη

“Θεσμοφοριάζουσες“ Αριστοφάνη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



“Θεσμοφοριάζουσες“ Αριστοφάνη

Διαδημοτικό Δίκτυο Πολιτισμού Δήμων Βύρωνα & Δάφνης – Υμηττού
Μύρης, Κ. Χ.
Κιμούλης, Γιώργος
Μετζικώφ, Γιάννης
Τσακνής, Διονύσης
Μαραγκουδάκη, Κατερίνα
Γεροδήμου, Έλενα
Χιώτης, Χάρης
Ντούσκα, Τόνια
Πιατάς, Δημήτρης
Ξυλά, Φαίη
Αλευράς, Θανάσης
Γιαννακόπουλος, Κωνσταντίνος
Καραγιάννης, Σταύρος
Ανθοπούλου, Νάντια
Καζάκου, Τόνια
Κατσαμένη, Δανάη
Κατσιναβάκη, Αναστασία
Μαλλιαρού, Ντέπυ
Μπουζιούρη, Ισιδώρα
Μυρτάλη, Μαρίνα
Νικολάου, Ματίνα
Νικολοπούλου, Κατερίνα
Ντάλιου, Αρετή
Πασχάλη, Αρετή
Τσάβα, Ειρήνη
Σπαθή, Κωνσταντίνα
Ταμπαροπούλου, Βιργινία
Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ

Μύρης, Κ. Χ.
Μαραγκουδάκη, Κατερίνα
Ντάλιου, Αρετή
Ντούσκα, Τόνια
Χιώτης, Χάρης
Τσάβα, Ειρήνη
Ξυλά, Φαίη
Μπουζιούρη, Ισιδώρα
Γεροδήμου, Έλενα
Μυρτάλη, Μαρίνα
Τσακνής, Διονύσης
Κιμούλης, Γιώργος
Νικολοπούλου, Κατερίνα
Πασχάλη, Αρετή
Αλευράς, Θανάσης
Κατσιναβάκη, Αναστασία
Πιατάς, Δημήτρης
Καζάκου, Τόνια
Διαδημοτικό Δίκτυο Πολιτισμού Δήμων Βύρωνα & Δάφνης – Υμηττού
Καραγιάννης, Σταύρος
Κατσαμένη, Δανάη
Μετζικώφ, Γιάννης
Μαλλιαρού, Ντέπυ
Σπαθή, Κωνσταντίνα
Ταμπαροπούλου, Βιργινία
Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ
Ανθοπούλου, Νάντια
Γιαννακόπουλος, Κωνσταντίνος
Νικολάου, Ματίνα

Ναι. Στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, «όλα είναι... γυναίκα».Άντρες μιλούν για τις γυναίκες, γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες,άντρες μιμούνται τις γυναίκες, άντρες ντύνονται γυναίκες,άντρες εναντιώνονται στο γυναικείο κόσμο,γυναίκες ελπίζουν σ’ έναν κόσμο γυναικείο. Ποιος είναι όμως αυτός ο Συγγενής; Πουθενά μέσα στο έργο δεν ακούγεται το όνομά του. Σαν να μην έχει άλλη ταυτότητα εκτός της…συγγένειάς του. Ποιος είναι; Ένας απλός συγγενής. Ναι. Αλλά ποιου; Του Ευριπίδη; Δικός μας; Όλων; Μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι; Στην παράστασή μας, σαν μέσα σ’ ένα όνειρο – όνειρο ή εφιάλτης – στο τώρα!, στην εποχή μας, στην εποχή της κρίσης των πάντων, στην εποχή της ανυπαρξίας κάθε ταυτότητας, ένας άντρας – ένας συγγενής μας - παγιδευμένος στην αντίληψη πως η κοινωνία έχει φύλο και το φύλο αυτής είναι αρσενικού γένους, χάνεται μέσα σ’ ένα λαβύρινθο μεταμορφώσεων, για να βρεθεί αποκλεισμένος σ’ ένα χώρο καθαρά θηλυκό. Στις Θεσμοφοριάζουσες, αυτήν την απειλητική κωμωδία, ο άντρας συναντά το αδιέξοδο της κυριαρχίας του. Ούτως ή άλλως ο ανδρισμός κατασκευάζεται μπροστά στους άλλους άντρες κι εναντίον της θηλυκότητας, σ’ ένα είδος φόβου του θηλυκού, και καταρχάς του θηλυκού στοιχείου που υπάρχει μέσα στον ίδιο τον άντρα. Ο φόβος των αντρών για τη γυναίκα έχει τις ρίζες του στον «τρόμο του ευνουχισμού». Μήπως αυτός ο φόβος πρέπει κάποια στιγμή να ξεπεραστεί; Μήπως τελικά το πρόσωπο του μέλλοντος είναι θηλυκού γένους; Ακόμη κι όταν ο Συγγενής ξυπνάει απ’ αυτόν τον κωμικό εφιάλτη, το ερώτημα συνεχίζει να υπάρχει. Οι Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, αν και σε πρώτο επίπεδο φαίνεται να μην έχουν καμία σχεδόν πολιτική χροιά, ίσως είναι το πιο πολιτικό έργο απ’ όλα. Το μέλλον είναι γυναίκα...

Φωτογραφία
Εκδήλωση

Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
23 Ιουνίου 2014


2015-01-14T16:01:25Z


2014


Θέατρο
Κωμωδία
Αριστοφάνης

Εικόνα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.