“Ορέστης” Ευριπίδη

“Ορέστης” Ευριπίδη
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



“Ορέστης” Ευριπίδη

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Χειμωνάς, Γιώργος
Φασουλής, Σταμάτης
Δημητρίου, Βασίλης
Γαβαλάς, Γιώργος
Παπανικολάου, Κατερίνα
Νικολάου, Φώτης
Παπαχρήστου, Βάλια
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Θρασυβουλίδου, Νανά
Παυλίδου, Εμμανουέλα
Φιλόσογλου, Νικολέτα
Καραμπέτη, Καρυοφυλλιά
Ξάφης, Αργύρης
Λάμπου, Μάντυ
Καμένου, Δάφνη
Μάινας, Στέλιος
Νταλιάνης, Γιάννης
Πλαΐνης, Χρήστος
Θωμάς, Γιάννης
Κατσαφάδος, Θοδωρής
Θεατρική Διαδρομή

Φασουλής, Σταμάτης
Πλαΐνης, Χρήστος
Ξάφης, Αργύρης
Καραμπέτη, Καρυοφυλλιά
Παπανικολάου, Κατερίνα
Παυλίδου, Εμμανουέλα
Λάμπου, Μάντυ
Δημητρίου, Βασίλης
Θεατρική Διαδρομή
Κατσαφάδος, Θοδωρής
Χειμωνάς, Γιώργος
Θρασυβουλίδου, Νανά
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Παπαχρήστου, Βάλια
Φιλόσογλου, Νικολέτα
Γαβαλάς, Γιώργος
Νικολάου, Φώτης
Μάινας, Στέλιος
Νταλιάνης, Γιάννης
Παυλόπουλος, Λευτέρης
Θωμάς, Γιάννης
Καμένου, Δάφνη

Η σκηνή στο Άργος, έξω από το ανάκτορο. Ο Ορέστης, μετά το φόνο της Κλυταιμνήστρας, κοιμάται στην αγκαλιά της Ηλέκτρας, εξουθενωμένος από τις κρίσεις μανίας στις οποίες καταδιώκεται από τις Ερινύες. Είναι η μέρα που η συνέλευση των Αργείων θα αποφασίσει για την τύχη των δύο αδελφών, που απειλούνται με θάνατο. Τελευταία τους ελπίδα η αναμενόμενη άφιξη του Μενέλαου από το Ναύπλιο. Η Ελένη, που έχει φυγαδευτεί τη νύχτα στο Άργος, κομίζει ταφικές προσφορές για την Κλυταιμνήστρα και ζητάει από την Ηλέκτρα να τις μεταφέρει εκείνη, καθώς η ίδια φοβάται το λαό που θρηνεί τους νεκρούς του στην Τροία. Μετά την άρνηση της Ηλέκτρας, η Ελένη αποδέχεται την πρότασή της να σταλούν οι προσφορές με την κόρη της Ερμιόνη. Εισέρχεται ο Χορός συμπαραστεκόμενος στην Ηλέκτρα. Η αφύπνιση του Ορέστη εξελίσσεται σε νέο παραλήρημα. Καταφθάνει ο Μενέλαος. Ο Ορέστης ζητά τη βοήθειά του για να αποφευχθεί η θανατική καταδίκη, όταν εισέρχεται ο πατέρας της Κλυταιμνήστρας Τυνδάρεως εξακοντίζοντας μύδρους εναντίον του μητροκτόνου εγγονού του. Η απολογία του Ορέστη τον αφήνει ασυγκίνητο, ενώ ο Μενέλαος υπόσχεται να προσπαθήσει να μεταπείσει τους Αργείους. Φτάνει ο Πυλάδης που συμβουλεύει τον Ορέστη να αντιμετωπίσει την κατάσταση με παρρησία και αποχωρούν μαζί με τον Ορέστη για τη συνέλευση. Μεσολαβεί ένα δυσοίωνο χορικό και η Ηλέκτρα πληροφορείται από τον Άγγελο την καταδικαστική απόφαση της συνέλευσης. Η επάνοδος του Ορέστη και του Πυλάδη εξελίσσεται σε απόφαση δολοφονίας της Ελένης ως δίκαιης τιμωρίας, αλλά και εκδίκησης του Μενέλαου που δεν προσέφερε την υπεσχημένη βοήθεια, ενώ η Ηλέκτρα προτείνει να εκβιασθεί ο Μενέλαος με τη σύλληψη της Ερμιόνης ως ομήρου. Ορέστης και Πυλάδης εισέρχονται στο ανάκτορο. Η Ηλέκτρα περιμένει την Ερμιόνη. Την ώρα που εκείνη καταφθάνει, ακούγονται οι κραυγές της απειλούμενης Ελένης, ενώ εξέρχεται ένας Φρύγας δούλος που, έντρομος, αφηγείται την απόπειρα. Με την άφιξη του Μενέλαου, ο Ορέστης και ο Πυλάδης απειλούν να δολοφονήσουν την Ερμιόνη, εάν εκείνος δεν μεταπείσει τους Αργείους. Όταν ο Μενέλαος δηλώνει αδυναμία, η Ηλέκτρα και ο Πυλάδης προχωρούν στην πυρπόληση του ανακτόρου. Η εμφάνιση του Απόλλωνα διευθετεί τη λύση. Αναγγέλλει τη σωτηρία της Ελένης, η οποία στο εξής θα κατοικεί με τους θεούς και ανακοινώνει τη διαδικασία αθώωσης του Ορέστη, το γάμο του με την Ερμιόνη, καθώς και της Ηλέκτρας με τον Πυλάδη, ενώ αποδίδει την μελλοντική εξουσία του Άργους στον Ορέστη και τη συμφιλίωσή του με την πόλη.

Φωτογραφία
Εκδήλωση

29 Αυγούστου 2005
Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”


2015-01-14T16:23:05Z


2005


Θέατρο
Ευριπίδης
Τραγωδία
Ελληνικό δράμα

Εικόνα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.