Toggle navigation
Αρχική σελίδα
Αναζήτηση τεκμηρίων
Πλοήγηση
Πρόσωπα
Τύποι τεκμηρίων
Θέματα
Ιστορικές περίοδοι
Τόποι
Χάρτης
Φορείς
Συλλογές
Θεματικές εκθέσεις
Προσωπογραφίες
Διαλειτουργικότητα
Σχετικά
Το
SearchCulture
.gr
Εκδόσεις - Δημοσιεύσεις
Ενημερωτικό Δελτίο
Οδηγίες για αναζήτηση & πλοήγηση
Σημασιολογικός εμπλουτισμός μεταδεδομένων
Για φορείς
Ένταξη συλλογών
Προδιαγραφές ένταξης
Εκδήλωση ενδιαφέροντος
Διάθεση περιεχομένου στη Europeana
Επικοινωνία
ΕΛ
•
EN
ΚΑΙ
'Η
ΌΧΙ
×
Πληκτρολογήστε λέξη ή φράση
Σε όλα τα πεδία
Τίτλος
×
+
ΚΑΙ
'Η
Τύπος τεκμηρίου
ΚΑΙ
'Η
Θέμα
ΚΑΙ
'Η
Πρόσωπο
ως δημιουργός
ως αναφορά
ΚΑΙ
'Η
Ιδιότητα προσώπου
ως δημιουργός
ως αναφορά
ΚΑΙ
'Η
Ιστορική περίοδος
Χρονολόγηση
αναζήτηση σε
αυστηρά χρονικά όρια
Χρονολογικό διάστημα
Iστορική περίοδος
Τόπος
ΚΑΙ
'Η
Φορέας / συλλογή
Άδεια χρήσης αρχείου
Σήμανση Κοινού Κτήματος
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Αναφορά Δημιουργού
Αναφορά Δημιουργού-Παρόμοια Διανομή
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
Σε καθεστώς Πνευματικής Ιδιοκτησίας-Περιορισμένη Χρήση
Σε καθεστώς Πνευματικής Ιδιοκτησίας-Μόνο Εκπαιδευτική Χρήση
Δεν προστατεύεται από Πνευματική Ιδιοκτησία-Νομικοί περιορισμοί
Σε καθεστώς Πνευματικής Ιδιοκτησίας-Μόνο για Μη Εμπορική Χρήση
Ανάλυση (για εικόνες, video ή PDF)
Μικρή <0.5MP (π.χ. 650x600px)
Μεσαία 0.5-1MP (π.χ. 850x850px)
Μεγάλη 1-4MP (π.χ. 1920x1080px)
Πολύ Μεγάλη 4MP+ (π.χ. 2688x1520px)
ΚΑΙ
'Η
Τύπος αρχείου
JPEG
PDF
PDF με κείμενο
JPEG/IIIF
TIFF
MP3
MP4
Sketchfab
PNG
GLTF (binary)
WAV
BMP
ARW
FBX
YouTube
RAR
GLTF
AIFF
ZIP
MPEG
MOV
ΚΑΙ
'Η
+
Περισσότερα κριτήρια αναζήτησης
Λιγότερα κριτήρια αναζήτησης
Αναζήτηση
Καθαρισμός
Βοήθεια
Φίλτρα αποτελεσμάτων
Φίλτρα αποτελεσμάτων
Καθαρισμός
Θέμα
Culture
(5)
Art
(3)
Arts
(3)
Works of art
(3)
Animals
(1)
Antiquities
(2)
Human figure
(1)
Body parts
(1)
Face
(1)
Face
(1)
Cultural policy and planning
(3)
Intangible cultural heritage
(3)
Customs and traditions
(2)
Fashion
(2)
Folklore
(2)
Oral tradition
(1)
History
(2)
Archaeology
(2)
Religion
(1)
Religious buildings
(1)
Churches
(1)
Monasteries
(1)
Visual arts
(1)
Architecture
(1)
Public structures
(1)
Church buildings
(1)
Monasteries
(1)
Politics, law and economics
(1)
Civil, military and mining engineering
(1)
Materials and products
(1)
Agricultural products
(1)
Animal products
(1)
Livestock
(1)
Social and human sciences
(1)
Human settlements and land use
(1)
Human settlements
(1)
Open spaces
(1)
Landscape
(1)
Rural areas
(1)
Rural population
(1)
Population
(1)
Sex distribution
(1)
Sex
(1)
Women
(1)
Social systems
(1)
Groups
(1)
Τύπος τεκμηρίου
2D Graphics
(3)
Drawing
(2)
Images and ornament for layout features
(1)
Illustration (layout features)
(1)
3D Αrtefacts and Realia
(1)
Costume (mode of fashion)
(1)
Intangible cultural heritage
(1)
Folk Legend
(1)
Text
(1)
Folklore field card
(1)
Τόπος
Europe
(5)
Ευρώπη
Balkan Peninsula
(5)
Βαλκανική χερσόνησος | Βαλκάνια
Europe
Greece
(5)
Ελλάδα | Ελλάς | Hellenic Republic
Peloponnese
(5)
Πελοπόννησος | Μοριάς
Europe ▶ Greece
Peloponnese District
(5)
Περιφέρεια Πελοποννήσου | Peloponnese
Europe ▶ Greece ▶ Peloponnese District
Corinthia
(5)
Νομός Κορινθίας
Europe ▶ Greece ▶ Peloponnese District ▶ Corinthia
Chiliomodi
(5)
Χιλιομόδι | Chiliomodi, Corinthia | Χιλιομόδι, Νομός Κορινθίας | Χιλιομόδι Κορινθίας
Mediterranean Sea
(5)
Μεσόγειος
Χρονολόγηση
1950 - 1999
(1)
1850 - 1899
(1)
Ιστορική περίοδος
Modern Greece
(2)
Reign of King George I
(1)
Military junta
(1)
Φορέας / συλλογή
Academy of Athens
(1)
Archives of Proverbs and Popular Legends of the Hellenic Folklore Research Centre, Academy of Athens
(1)
Aikaterini Laskaridis Foundation
(1)
Travelogues
(1)
The Archaeological Society at Athens
(2)
Repository of the Archaeological Society at Athens
(2)
“V. Papantoniou” Peloponnesian Folklore Foundation
(1)
PFF Collection
(1)
Γλώσσα
Ελληνική γλώσσα
(2)
Απροσδιόριστη
(1)
Μη γλωσσολογικό περιεχόμενο - Μη εφαρμόσιμο
(1)
Europeana τύπος
Εικόνα
(4)
Κείμενο
(1)
Άδεια χρήσης αρχείου
CC BY-NC 4.0
(1)
CC BY-NC-ND 4.0 GR
(4)
Ανάλυση (για εικόνες, video ή PDF)
Πολύ Μεγάλη 4MP+ (π.χ. 2688x1520px)
(2 τεκμήρια | 2 αρχεία)
Μεγάλη 1-4MP (π.χ. 1920x1080px)
(1 τεκμήριο | 1 αρχείο)
Μικρή <0.5MP (π.χ. 650x600px)
(1 τεκμήριο | 1 αρχείο)
Τύπος αρχείου
JPEG
(4 τεκμήρια | 4 αρχεία)
1 - 5 από 5 τεκμήρια
Χάρτης
Πλέγμα
Ταξινόμηση
Σχετικότητα με κριτήρια
Άυξουσα χρονολογία
Φθίνουσα χρονολογία
Τίτλος (αλφαβητικά)
Κάτοψη
Τύπος τεκμηρίου
Σχέδιο
Δημιουργός
Άγνωστος δημιουργός
Τόπος
Χιλιομόδι
Φορέας
Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία
Κατά πλάτος τομή του καθολικού της Φανερωμένης
Τύπος τεκμηρίου
Σχέδιο
Δημιουργός
Άγνωστος δημιουργός
Τόπος
Χιλιομόδι
Φορέας
Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία
Ποδιά
Τύπος τεκμηρίου
Ενδυμασία
Δημιουργός
Άγνωστος δημιουργός
Τόπος
Χιλιομόδι
Φορέας
Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα “Βασίλειος Παπαντωνίου”
Το 1820 οι προσπαππούδες μας ενοικίασαν για τελευταία φορά την περιφέρειαν αυτήν με τα χίλια μόδια σιταριού. (το μόδιον μονάς όγκου εν χρήσει υπό των κατοίκων εκ παραδόσεως, μέχρι της χρησιμοποιήσεως διά τον αλωνισμόν των μηχανών, διά το μέτρημα του σίτου εις το αλώνι. Η περιφέρεια τότε έδιδε χίλια μόδια σίτον, εξ ου και η ονομασία "Χιλιομόδιον"). Τον Οκτώβρη έσπειραν, το Μάρτη του 1821 που εξεράγη η Επανάστασις η πλάσις όλη ήταν καταπράσινη. Η Πελοπόννησος ολόκληρη καιγόταν στη φωτιά του αγώνα. Η Κορινθία, τα είχε καταφέρει ο Κιαμήλ να ζη ειρηνικά. Τον Ιούνιο του 1821 οι παππούδες μας εθέρισαν και τα τέλη Ιουλίου αλώνισαν. Η μητέρα του Κιαμήλ, Νούρη Βεγίνα, αιμοχαρής και παμπόνηρη είχεν αναλάβει την είσπραξιν του ενοικίου που θα το μετέφερε για συντήρησι του χαρεμιού του γυιου της στα περίλαμπρα σεράγια του στα λουτρά στις Κεχριές, που τάκαψε το ίδιο χρόνο ο Παπαφλέσσας. Η Νουρή Βεγίνα είλθε στα αλώνια τα τούρκικα που ήσαν εκεί που είναι σήμερα κτισμένη η Εκκλησία μας. Έφθασε με τα μεγάλα τετράτροχα κάρα αφού προηγουμένως κατά τον αλωνισμόν εφύλαγαν και επιστατούσαν, αξιωματικοί με αρκετούς ντελήδες (ιππείς) ως φρουρά. Αλλά δυστυχώς, η μοίρα για τους Έλληνες ήταν κακή, η χρονιά ήταν η πιο δύστυχη των περασμένων χρόνων και όλη η παραγογή δεν έφτανε να πάρη η μάνα του Κιαμήλ το νοίκι που ήταν πολύ μεγάλο. Η παμπόνηρος αυτή γυναίκα υποπτεύθη ότι νοι παππούδες μας εφυγάδευσαν το σιτάρι και ετροφοδότησαν με αυτό τους Κλέφτες επαναστάτες. Διέταξε να βασανίσουν μπροστάτης τους άτυχους ενοικιαστάς για να μαρτυρήσουν τι έκαμαν το γέννημα, και τους κτύπησαν με βουρδουλιές μέχρι πληγών και λιποθυμίας. Αφού με τον τρόπον αυτόν δεν κατάφερε να βγάλη τίποτα, εφόρτωσε το σιτάρι, έδεσε τους ετοιμοθάνατους, τους πέταξε επάνω σε ένα μεγάλο σωρό από άχυρο, και έβαλε φωτιά να τους κάψη. Ένα θαύμα μόνον μπορούσε να τους σώση και το θαύμα αυτό έγινε. Ένας ντελής που ήταν καραούλι στα βακούφικα αλώνια εκεί που είναι σήμερα τα σχολεία Δημοτικόν και Γυμνάσιον, έρχεται καλπάζοντας και λέει: -Εφέντη Νούρη Βεγίνα, ασκέρι μεγάλο από κλέφτες κατηφορίζει από της Παναγιάς το Μοναστήρι και μπροστά έρχεται ένας με άσπρο άλογο και με σημαία με Σταυρό. Είμαστε λιγοι για να τα βγάλουμε πέρα μαζί τους, θα μας πιάσουν. Η τουρκάλα στέλνει και άλλους καβαλλάριδες για να βεβαιωθή αλλά και αυτοί τα ίδια αναφέρουν. Διατάσσει τότε να φύγουν ολοταχώς και άφησε στη μαύρη τους τύχη τους περικυκλωμένους από το φλεγόμενον άχυρο. Σαν έμειναν μονάχοι οι καιόμενοι κατώρθωσαν ο ένας με τον άλλον να λυθούν όλοι. Το φρικτόν θέαμα, τα πληγωμένα και ματωμένα πρόσωπά των τους έκαμαν να μη γνωρίζονται μεταξύ των. Τα μάτια των έπεφταν μια εις τους ληστάς και άρπαγας που με τον χειρότερο τρόπο τους άρπαξαν το ψωμί των, και μια έβλεπαν προς την μεριά που θα προβάλουν τα αδέλφια τους, που τους έσωσαν την ζωή. Μα οι ώρες περνούσαν και τα αδέλφια τους δεν εφαίνοντο πουθενά. Έχασαν την υπομονή των, παρατηρώντας για να ιδούν έστω και έναν απ' αυτούς. Τότε ο Γέρο-Σταύρος ο Καλαράς, που ήταν μπροστά αλλά δεν είχε κακοποιηθή επειδή ήταν πρώτος θείος του γιατρού Γεωργίου Καλαρά (του Ντοτόρου), ιδιαιτέρου γιατρού του Κιαμήλ, αφού τους προσέφερε τις πρώτες βοήθειες, λέγει με αργή και σταθερή φωνή τούτα τα λόγια: Ποια αδέλφια μας παιδιά μου, κυττάτε να ιδήτε, ο Αϊ Γιώργης ήταν, κατέβηκε απ' το Μοναστήρι της Φανερωμένης για να μας ελευθερώση. (εις παλαιάν Μονήν Φανερωμένης υπάρχει παλαιά εικών του Αγίου σε τοιχογραφία). Γονατίζει αμέσως ο γέροντας και λέγει "Άγιε μου Γιώργη καβαλλάρη, νικητή και τροπαιοφόρε, βοήθα μας να ελευθερωθούμε και εδώ σ' αυτόν τον τόπον που πατούμε να μας αξιώσης να φτιάξουμε την Εκκλησία σου και να σε βάλουμε καβάλλα στ' άλογό σου σ' ασημένια εικόνα". Αυτήν την υπόσχεσιν επανέλαβον πάντες οι παρευρισκόμενοι. Επέρασαν δέκα πέντε χρόνια από τότε. Ο τόπος τώρα ήταν ελεύθερος. Οι παππούδες μας όμως δεν ξέχασαν το Τάμα τους. Ακριβώς στ' αλώνια στο τόπο που τους έσωσε ο Άγιος απ' την φωτιά της Τουρκάλας, έκτισαν την Εκκλησίαν του Αγίου Γεωργίου. Η πρώτη όμως αυτή Εκκλησία ήταν μικρή και το χωριό εμεγάλωνε γρήγορα. Γι' αυτό το 1905 με 1910 έκτισαν τα εγγόνια των την νέα μεγάλη Εκκλησία, η οποία επί Μητροπολίτου Δαμασκηνού το 1935, ανανεώθη με αντισεισμικόν σύστημα και τελευταία έλαβε την μορφήν που έχει σήμερα η Εκκλησία μας, μέσα στην οποία όλοι μας δοξάζουμε και υμνούμε τον προστάτη μας Άγιον Γεώργιον.
Χρονολόγηση
1972
Τύπος τεκμηρίου
Λαογραφικό δελτίο, Λαϊκή Παράδοση
Τόπος
Χιλιομόδι
Φορέας
Ακαδημία Αθηνών
Άποψη της Ιεράς Μονής της Παναγίας της Φανερωμένης στο Χιλιομόδι Κορινθίας. Στο βάθος ο Ακροκόρινθος.
Χρονολόγηση
1867
Τύπος τεκμηρίου
Εικονογράφηση
Τόπος
Χιλιομόδι
Φορέας
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
×
×