Some reflection on Heidegger΄s views on Dasein, Phenomenology, Time and Death

 

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Some reflection on Heidegger΄s views on Dasein, Phenomenology, Time and Death

Παπαδημητρίου, Γεώργιος Κ.

Η φιλοσοφία του Χάιντεγκερ είναι πάντα εγκόσμιος και έχει ως κέντρο τον άνθρωπο. Σκοπός της φιλοσοφίας είναι η αλήθεια. Η φαινομενολογία της αλήθειας είναι να ξεσκεπάσει την πραγματικότητα του όντος. Ο άνθρωπος εντός του κόσμου σημαίνει την οντολογική σχέση με τον εαυτό του. Με την φαινομενολογική μέθοδο ο Χάιντεγκερ θέτει ως σκοπό να αποκαλύψει τον άνθρωπο ως εμπειρικό ον και όχι ως κάτι το αφηρημένο. Ο άνθρωπος συνυπάρχει με τον κόσμο ως κοινωνία ανθρώπων. Αυτό που δίνει νόημα στην ύπαρξη του ανθρώπου είναι το παρόν. Ο άνθρωπος εμπειρικώς αντιλαμβάνεται την ύπαρξη εντός τόπου και χρόνου. Η παρούσα στιγμή είναι αυτό που ενώνει το παρελθόν με το μέλλον. Τα πάντα έχουν τέλος καθώς και η ανθρώπινη υπόσταση. Το τέλος είναι τέλεια απώλεια. Ο θάνατος θέτει όρια στην οντολογική υπόσταση του ανθρώπου εντός του χώρου και χρόνου. Το αποτέλεσμα είναι μηδενισμός και ανυπαρξία. Για τον άνθρωπο σημασία έχει μόνο το παρόν. Ο άνθρωπος ως Dasein είναι εντός του κόσμου. Αυτό αντανακλά την όλη φιλοσοφία του Χάιντεγκερ και μπορεί να χαρακτηριστεί ως μηδενιστική και ανθρωποκεντρική φιλοσοφία που φθάνει στην απελπισία.

Επετηρίδα

Ιστορία της Φιλοσοφίας
Dasein
Θάνατος
Martin Heidegger
Φαινομενολογία
Χρόνος


1985-1986

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.