Le droit grec, précurseur des droits de l' homme?

Le droit grec, précurseur des droits de l' homme?

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών   

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



Le droit grec, précurseur des droits de l' homme?

Τζίτζης, Σταμάτιος

Υπάρχει μεγάλη διαφωνία σχετικά με την προέλευση και το υπόβαθρο των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Από τους συγγραφείς, άλλοι υποστηρίζουν ότι ο προάγγελος των δικαιωμάτων αυτών είναι η αρχαία ελληνική σκέψη (Kutner, Maritain, Mourgeon), άλλοι υποστηρίζουν ότι η γέννησή τους τοποθετείται στους νεώτερους χρόνους και ιδιαίτερα στο έργο του Hobbes (Villey), άλλοι δε θεωρούν τη Γαλλική Επανάσταση μητέρα αυτών. Κατά τη γνώμη μας, οι τυχόν επιφανειακές ομοιότητες μεταξύ του αρχαίου ελληνικού δικαίου και των δικαιωμάτων του ανθρώπου δεν πρέπει να μας οδηγήσουν σε λανθασμένα συμπεράσματα. Συγκεκριμένα, το ελληνικό δίκαιο απευθύνεται στην πόλη και είναι απαύγασμα της διανεμητικής δικαιοσύνης. Είναι δίκαιο διανεμητικό. Αντίθετα τα δικαιώματα του ανθρώπου αφορούν το ανώνυμο άτομο στην καθολικότητά του και έχουν χαρακτήρα υποκειμενικό. Επί πλέον, ενώ το ελληνικό δίκαιο τείνει στην ισονομία και την ευνομία, τα δικαιώματα των ανθρώπων τείνουν στην ισότητα, αδελφότητα και ελευθερία, έννοιες που δεν έχουν μεγάλη θέση στη νομική ηθική των Ελλήνων. Το συμπέρασμά μας είναι το εξής; Όχι μονάχα τα δικαιώματα των ανθρώπων δεν έχουν παρόμοιες προοπτικές με το ελληνικό δίκαιο, αλλά αντίθετες.

Επετηρίδα


1991-1992


Ιστορία της Φιλοσοφίας
Δίκαιο
Δικαιώματα
Άνθρωπος
Ελλάδα


Κείμενο/PDF

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.