Αυτοκίνητο Volkswagen Beetle

RDF 

 
This item is provided by the institution :
Science Center and Technology Museum (NOESIS)
Repository :
NOESIS | Database of digitalized items
see item page
in the web site of the repository *
download the file
directly from the repository web site *
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-ND 3.0 GR.
share



Semantic enrichment/homogenization by EKT
Αυτοκίνητο Volkswagen Beetle

Volkswagen (EL)

Στις 22 Ιουνίου 1934, ο Εθνικός Οργανισμός Αυτοκινήτου της Γερμανίας, ανέθεσε στον Ferdinand Porsche τη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, που θα απευθυνόταν στον πολύ κόσμο. Θα έπρεπε να μπορεί να μεταφέρει μια τετραμελή οικογένεια, να αναπτύσσει ταχύτητα τουλάχιστον 60 χλμ/ώρα και να έχει κόστος αγοράς μέχρι 1.000 μάρκα, ώστε κάθε Γερμανός να είναι σε θέση να το αποκτήσει. Ένα χρόνο αργότερα είχαν κατασκευαστεί 3 πρωτότυπα, που δοκιμάστηκαν με κάθε τρόπο, διανύοντας συνολικά περισσότερα από 50.000 χιλιόμετρα. Το 1938, ήταν έτοιμο το μοντέλο προπαραγωγής, το "38", που παρουσιάστηκε και κατά την θεμελίωση του εργοστασίου, ενώ μέχρι το τέλος του 1939 είχαν υποβληθεί 169.741 αιτήσεις για την απόκτηση του αυτοκινήτου (κυρίως με την μέθοδο κουπονιών, από την παρακράτηση ενός μέρους του μηνιαίου μισθού, όποιου εργαζόμενου επιθυμούσε να το αποκτήσει). Έφτασε όμως ο Β΄ Παγκ. Πόλεμος αφήνοντας πίσω του τον όλεθρο (με το εργοστάσιο να έχει προχωρήσει στην παραγωγή αποκλειστικά στρατιωτικών οχημάτων) και στη συνέχεια η συμμαχική (βρετανική) διοίκηση απεφάσισε την μετονομασία του αυτοκινήτου από KDF-Wagen σε Volks-wagen, λόγω και του γειτονικού Wolksburg. Άλλωστε, το κάστρο της πόλης απετέλεσε και το αρχικό έμβλημα του αυτοκινήτου. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 1945 και 55 αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν και κυκλοφόρησαν, ενώ από το 1947 άρχισαν και οι εξαγωγές, με πρώτους συνεργάτες τους αδελφούς Pons από την Ολλανδία, που παρέλαβαν 56 αυτοκίνητα. Ακολούθησαν εξαγωγές στο Βέλγιο, στη Δανία, στο Λουξεμβούργο, στην Ελβετία, στη Σουηδία και από τον Ιανουάριο του 1949 στις Η.Π.Α., ώστε το εισαγόμενο συνάλλαγμα των 21 εκατ. μάρκων να δώσει τη δυνατότητα για επενδύσεις και ανάπτυξη και να ακολουθήσει η γνωστή πορεία του αυτοκινήτου. Η μοναδική ιστορία συνεχίστηκε μέχρι τις 30 Ιουλίου 2003, όταν ύστερα από 56 χρόνια παραγωγής, βγήκε από το εργοστάσιο της VW στην Πουέμπλα του Μεξικό, το υπ΄ αριθμόν 21.529.464 κομμάτι του σκαραβαίου, που ήταν και το τελευταίο.



Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (EL)
Science Center and Technology Museum (NOESIS) (EN)

Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία

2015-04-17


Image

Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr

Greek



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)