Στον πίνακα εικονίζεται η μορφή ενός πολιτικού να προβάλει σε μαύρο βάθος. Το πρόσωπο και το σώμα του αποδίδονται σε στάση τριών τετάρτων. Η έκφραση της μορφής είναι σοβαρή, όπως αρμόζει στην επαγγελματική του ιδιότητα. Ο Σπυρίδων Βικάτος (1878-1960) , ως ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της Σχολής του Μονάχου στην Ελλάδα, ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την προσωπογραφία, όπου διακρίνονται αναφορές της γερμανικής ακαδημαϊκής τέχνης. Ο ζωγράφος υπήρξε μαθητής του Νικόλαου Γύζη (1842-1901) στο Μόναχο, όπου μετέβη μετά την αποφοίτησή του από τη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα με δάσκαλο τον Νικηφόρο Λύτρα (1832-1904). Εκτός από τη στάση και τον επίσημο χαρακτήρα του έργου, στο πλαίσιο του ακαδημαϊσμού κινείται και η επιλογή της χρωματικής παλέτας. Επικρατούν οι σκούροι τόνοι, με το μαύρο του σακακιού να προβάλει στο μαύρο του βάθους. Σε πλήρη αντίθεση το πρόσωπο του πολιτικού που αναδεικνύεται μέσα από μπεζ τόνους, ενώ το λευκό μούσι του μοιάζει να περιβάλλει τη μορφή φωτίζοντάς τη. Πρόκειται για μια επίσημη προσωπογραφία, η οποία αναμφίβολα τοποθετείται στο πλαίσιο του ακαδημαϊκού ρεαλισμού.
(EL)