Το Κόρθι της Άνδρου
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Το Κόρθι της Άνδρου (EL)

Γεώργιος Μόσχος (EL)

Ο Γεώργιος Μόσχος (1906-1990) σπούδασε στην ΑΣΚΤ (1928-1935) με δασκάλους τον Κωνσταντίνο Παρθένη στη ζωγραφική και τον Γιάννη Κεφαλληνό στη χαρακτική. Το 1937 ταξίδεψε στο Παρίσι για ελεύθερες σπουδές. Ήταν μέλος της Ενώσεως Ελεύθεροι Καλλιτέχναι και της Ομάδος Ελλήνων Ζωγράφων Χαρακτών, ενώ μετά τον Πόλεμο μετείχε στις ομάδες Στάθμη και Το εργαστήρι. Από τους πλέον δραστήριους ζωγράφους-χαράκτες ήδη από τη δεκαετία του 1930, ο Μόσχος από τη δεκαετία του 1950 και μετά εστίασε περισσότερο στην τέχνη της χαρακτικής. Εξέθεσε τη χαλκογραφία Το Κόρθι της Άνδρου στην Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση του 1948. Ο καλλιτέχνης έχει επιλέξει μια θέση που του επιτρέπει την πανοραμική θέαση ολόκληρου του όρμου, που οι ντόπιοι ονομάζουν «Γιαλός», με τον ομώνυμο οικισμό, τον Όρμο Κορθίου, να απλώνεται μπροστά από την ακτή. Στο πρώτο επίπεδο, δεξιά, εικονίζονται αγρότες που πηγαίνουν στις δουλειές τους και στα δεξιά τους, στη θάλασσα, μικρά ψαροκάικα που ξανοίγονται προς τη θάλασσα. Στην πραγματικότητα, όμως, ολόκληρη η σύνθεση μοιάζει να βασίζεται σε αυτή την αντίθεση μεταξύ της θάλασσας (αεικίνητης όπως φανερώνει ο ελαφρύς κυματισμός της) και της ξηράς (ορεινών όγκων που αγκαλιάζουν ο ένας τον άλλον και στις πλαγιές τους ξεφυτρώνουν μικροί οικισμοί). Ο Μόσχος υιοθετεί ακριβές σχέδιο και δίνει έμφαση στην απόδοση της λεπτομέρειας, επιδεικνύοντας ακριβώς την τεχνική του δεξιότητα στη χάραξη της χάλκινης πλάκας. Παρά τη διάθεσή του για ρεαλισμό, αφομοιώνει επίσης στοιχεία από την αφέλεια της λαϊκής τέχνης, εγγράφοντας τη σύνθεση στο πλαίσιο της «επιστροφής στην παράδοση», μιας τάσης που αμέσως μετά τον Πόλεμο αποκτούσε ιδιαίτερη δυναμική, ιδίως στο πεδίο της χαρακτικής τέχνης. (EL)

χαρακτική (EL)

χαλκογραφία (EL)


30 × 39 εκ. (EL)


1947 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.