Στο πρώτο επίπεδο εικονίζεται, πίσω από τα φύλλα της αμπέλου, ένα πυκνό άλσος με τις κωνικές φόρμες των κυπαρισσιών να ξεχωρίζουν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία. Δεξιά, στο βάθος, υψώνεται επιβλητικό το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, σύμβολο της παρουσίας των Ιωαννιτών ιπποτών στο νησί αλλά και της Ιταλοκρατίας. Χαμηλά, στο βάθος, μόλις που διακρίνεται το λιμάνι: ένα τζαμί, τρεις ανεμόμυλοι και, αριστερά, το φρούριο του Αγίου Νικολάου ένα ισχυρό οχυρωματικό έργο της μεσαιωνικής Ρόδου που χτίστηκε από τον Μάγιστρο Pierre Raymond Zacosta στη βόρεια απόληξη του ομώνυμου μόλου μεταξύ 1464-1467. Η γαλαζοπράσινη θάλασσα και η ζώνη του ουρανού ολοκληρώνουν τη γραφική αυτή απεικόνιση της παλιάς πόλης της Ρόδου, που αποδίδεται με απλό, σχεδόν ναΐφ σχέδιο και ανάλογης αντίληψης χρωματική πραγμάτευση. Ο Κώστας Ρωμάνος (1907-1982) γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης και σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, με καθηγητές τους Γεώργιο Ιακωβίδη, Παύλο Μαθιόπουλο. Σπύρο Βικάτο. Το ακαδημαϊκό του ύφος δέχθηκε επιδράσεις από τον ιμπρεσιονισμό. Σταδιακά, όμως, ο ζωγράφος στράφηκε προς μια πιο απλή ζωγραφική, με έντονες επιρροές από τη λαϊκή τέχνη, ενώ ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την απόδοση του αστικού χώρου και κυρίως πόλεων με μακραίωνη ιστορία, όπως η Ρόδος ή η γενέτειρά του, το Ηράκλειο.
(EL)