Το γλυπτό παρουσιάζει τη μορφή ενός οπλίτη, ο οποίος αποδίδεται γονατιστός να κρατά μαχαίρι στο δεξί χέρι και δόρυ στο αριστερό. Το δόρυ του είναι σπασμένο, στοιχείο που υπονοεί τον τραυματισμό του, όπως και η κάμψη του κεφαλιού του. Ο Οπλίτης φέρει ενδυμασία που παραπέμπει στον Πέρση Ιππέα (μουσείο Ακρόπολης). Συγκεκριμένα, φορά στενό παντελόνι και μπλούζα με χαρακτηριστικό διακοσμητικό μοτίβο. Στα πέλματα φορά σπιρούνια, στοιχείο που αφήνει να εννοηθεί ότι ήταν ιππέας. Ο Χρήστος Καπράλος (1909-1993) αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες γλύπτες του μοντερνισμού. Σπούδασε στο Παρίσι και δέχτηκε ισχυρές επιρροές από την αρχαία ελληνική γλυπτική. Ειδικά ο πληγωμένος οπλίτης παραπέμπει στα αρχαία ανάγλυφα (βλ. δισδιάστατη αίσθηση, απόδοση σε προφίλ). Ο Καπράλος δημιούργησε τον Οπλίτη λίγο μετά την ολοκλήρωση του μνημειακού έργου του Μνημείο της Μάχης της Πίνδου, με το οποίο εμφανίζει αρκετές ομοιότητες (απλοποίηση, σχηματοποίηση, γραμμικότητα). Το θέμα του πληγωμένου οπλίτη τον απασχόλησε και την επόμενη δεκαετία, οπότε και πραγματοποίησε σειρά με Πληγωμένους Οπλίτες από το Βιετνάμ (1965-69).
(EL)