Το έργο εικονίζει μια βάρκα στο λιμάνι στο Πέραμα. Στο πρώτο επίπεδο έχει τοποθετηθεί η βάρκα σε διαγώνια θέση, προσδίδοντας βάθος στη σύνθεση και οδηγώντας το μάτι του θεατή στο εσωτερικό του πίνακα. Εκεί, βρίσκεται η προβλήτα του λιμανιού, ενώ στο βάθος διακρίνονται άλλα πλοία. Ο Γιώργος Βακιρτζής (1923-1988) αν και είναι περισσότερο γνωστός για τις κινηματογραφικές γιγαντοαφίσες, ασχολήθηκε παράλληλα και με τη ζωγραφική υιοθετώντας ένα εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, το οποίο είναι εμφανές και στο «Πέραμα». Πράγματι, ο τρόπος χρήσης του χρώματος με το ελεύθερο πινέλο και το βίαια απλωμένο χρώμα παραπέμπουν στον εξπρεσιονισμό. Ο Βακιρτζής έχει χρησιμοποιήσει μια παλέτα που κινείται σε τόνους του μπλε και καφέ, ενώ η θάλασσα αποδίδεται με λαδί αποχρώσεις. Τέλος, η χρήση του μαύρου χρώματος με φαρδιές πινελιές για την απόδοση λεπτομερειών εντείνει την εξπρεσιονιστική εντύπωση του συνόλου. Ο Βακιρτζής υπήρξε μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη (1878-1967) και του Ουμβέρτου Αργυρού (1882/4-1963) στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας. Έπειτα μετέβη στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές του στη ζωγραφική, τη χαρακτική και τις γραφικές στην École des Beaux-Arts. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
(EL)