Το γυμνό γυναικείο σώμα απασχόλησε ιδιαίτερα τον Άγγελο Θεοδωρόπουλο (1883-1965) στη ζωγραφική και τη χαρακτική του δημιουργία, ιδίως κατά τον Μεσοπόλεμο. Στα χρόνια αυτά χρονολογείται και η συγκεκριμένη οξυγραφία μαλακού βερνικού, όπου εικονίζεται μια νέα καθιστή. Ο χαράκτης δουλεύει με ταχύτητα και χρησιμοποιεί καθαρά περιγράμματα, ήπιες φωτοσκιάσεις, αδιαφορεί για την ακρίβεια της περιγραφής και δίνει περισσότερο έμφαση στη σύλληψη και την απόδοση των όγκων. Υπό αυτή την έννοια, προδίδει τις επιρροές του από το έργο του Γάλλου μοντερνιστή ζωγράφου Πωλ Σεζάν. Ο Θεοδωρόπουλος είχε γεννηθεί στην Αθήνα, Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στη Σχολή Καλών Τεχνών (απόφοιτος του 1914) και έκανε τα πρώτα του χαρακτικά περί το 1918. Συγκαταλεγόταν μεταξύ των σπουδαιότερων Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών του Μεσοπολέμου, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανανέωση της ελληνικής τέχνης και, χάρη στη συστηματική και πρωτότυπη χαρακτική του δημιουργία, στην άνθηση της χαρακτικής εντός συνόρων. Εκείνη την περίοδο ασχολήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με τη χάραξη σε ξύλο, γεγονός που καθιστά τις λιγοστές του οξυγραφίες μαλακού βερνικού ιδιαίτερα σημαντικές μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης παραγωγής του.
(EL)