Γυμνό
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Γυμνό (EL)

Άγγελος Θεοδωρόπουλος (EL)

Το γυμνό γυναικείο σώμα απασχόλησε ιδιαίτερα τον Άγγελο Θεοδωρόπουλο (1883-1965) στη ζωγραφική και τη χαρακτική του δημιουργία, ιδίως κατά τον Μεσοπόλεμο. Στα χρόνια αυτά χρονολογείται και η συγκεκριμένη οξυγραφία μαλακού βερνικού, όπου εικονίζεται μια νέα καθιστή. Ο χαράκτης δουλεύει με ταχύτητα και χρησιμοποιεί καθαρά περιγράμματα, ήπιες φωτοσκιάσεις, αδιαφορεί για την ακρίβεια της περιγραφής και δίνει περισσότερο έμφαση στη σύλληψη και την απόδοση των όγκων. Υπό αυτή την έννοια, προδίδει τις επιρροές του από το έργο του Γάλλου μοντερνιστή ζωγράφου Πωλ Σεζάν. Ο Θεοδωρόπουλος είχε γεννηθεί στην Αθήνα, Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στη Σχολή Καλών Τεχνών (απόφοιτος του 1914) και έκανε τα πρώτα του χαρακτικά περί το 1918. Συγκαταλεγόταν μεταξύ των σπουδαιότερων Ελλήνων εικαστικών καλλιτεχνών του Μεσοπολέμου, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανανέωση της ελληνικής τέχνης και, χάρη στη συστηματική και πρωτότυπη χαρακτική του δημιουργία, στην άνθηση της χαρακτικής εντός συνόρων. Εκείνη την περίοδο ασχολήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με τη χάραξη σε ξύλο, γεγονός που καθιστά τις λιγοστές του οξυγραφίες μαλακού βερνικού ιδιαίτερα σημαντικές μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης παραγωγής του. (EL)

χαρακτική (EL)

οξυγραφία μαλακού βερνικιού / vernis mou (EL)

29 × 19,8 εκ. (EL)


1936 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.