Μυθικό τοπίο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Μυθικό τοπίο (EL)

Γεράσιμος Στέρης (EL)

Ο Γεράσιμος Στέρης (1898-1987) ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του Μεσοπολέμου μέχρι και την εγκατάστασή του στις ΗΠΑ το 1936. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών το διάστημα 1917-1919 και πραγματοποίησε και ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής στο Παρίσι. Επηρεασμένος έντονα από τη συμβολιστική ζωγραφική του Κωνσταντίνου Παρθένη αλλά και από τη μεταφυσική ζωγραφική του Τζιόρτζιο ντε Κίρικο, στράφηκε από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 σε δύο μεγάλες θεματικές ενότητες: τα ομηρικά ακρογιάλια και τις αλληγορικές/μυθολογικές συνθέσεις. Ένας από τους αρχαιοελληνικούς μύθους στους οποίους επέστρεφε συχνά στο έργο του ήταν εκείνος της Αριάδνης, την οποία ο Θησέας εγκατέλειψε στη Νάξο. Αυτός φαίνεται πως τον απασχολεί και στον συγκεκριμένο πίνακα από τη συλλογή του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου. Στο πρώτο επίπεδο κυριαρχεί μια μισοξαπλωμένη, γυμνή γυναίκα, η οποία θα πρέπει να ταυτιστεί με την Αριάδνη. Πίσω της υπάρχει μια τριάδα αντρών (οι ναύτες του Θησέα;), ωστόσο οι δυο μορφές (μια γυναίκα και ένας άντρας) στα αριστερά επιτείνουν αυτή την αινιγματική αίσθηση του συνόλου. Τα γυμνά σώματα, μέσα στην απλότητά τους, θυμίζουν αρχαϊκά γλυπτά, ενώ οι λεπτοί χρωματικοί –όπου κυριαρχούν τα ψυχρά γαλάζια του τοπίου που αντιδιαστέλλονται με τα θερμά κορμιά– παραπέμπουν, όπως σημειώθηκε στον Παρθένη. Παρά τις αναφορές του, ο Στέρης κατορθώνει εδώ να αρθρώσει έναν προσωπικό λόγο και ταυτόχρονα ένα όραμα που αναφέρεται στην ελληνική αρχαιότητα αλλά και τον ευρωπαϊκό μοντερνισμό, όπως τον είχε γνωρίσει στη Γαλλία. Και εντέλει να αναζωογονήσει την ελληνική ζωγραφική του Μεσοπολέμου. (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε χαρτόνι (EL)

95,5 × 123,5 εκ. (EL)


1930-36 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.