Λέρος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Λέρος (EL)

Lidio Ajmone (EL)

Γεννημένος στην Coggiola, ένα μικρό χωριό της Βόρειας Ιταλίας, ο Lidio Ajmone (1884-1945) σπούδασε στην Ακαδημία Albertina του Τορίνο και υπηρέτησε ως εθελοντής στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο σώμα των αλπινιστών. Ο Ajmone φαίνεται πως βρέθηκε στα ιταλοκρατούμενα Δωδεκάνησα το διάστημα 1939-1941 και από αυτή την περίοδο χρονολογούνται αρκετές τοπιογραφίες του. Ως ζωγράφος ασχολήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με την τοπιογραφία και ανήκε στη λεγόμενη σχολή του Πιεμόντε, μια σχολή στο πνεύμα της υπαιθριστικής ζωγραφικής και με επιρροές από τον ιμπρεσιονισμό και τα μεταϊμπρεσιονιστικά κινήματα. Οι πίνακές του χαρακτηρίζονται από το πλούσιο, λαμπερό χρώμα, την έμφαση στον ρόλο του φωτός και τη γραφική απεικόνιση του τοπίου. Τα χαρακτηριστικά αυτά εντοπίζονται με σαφήνεια και στη συγκεκριμένη άποψη της Λέρου, όπου εικονίζεται η πόλη και το λιμάνι του νησιού, ενώ στο βάθος αριστερά διαγράφεται η κορυφή του λόφου Απιτύκι με το Κάστρο της Παναγιάς ή Κάστρο του Παντελιού. Μάλιστα, η σύνθεση ανοίγει στο πρώτο επίπεδο με μια φραγκοσυκιά και έναν τοίχο, που λάμπει στο δυνατό ηλιακό φως. Το χρώμα, πλούσιο και ανάγλυφο, πλάθει τις επιφάνειες, ενώ οι χρωματικές σχέσεις του πίνακα βασίζονται πάνω στην αντίθεση των ψυχρών μπλε και γαλάζιων (της θάλασσας και του ουρανού) με τα θερμά χρώματα (των ξερών βράχων και των σπιτιών). (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε καμβά (EL)


50,5 × 60,5 εκ. (EL)


περ. 1939-1941 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.