Η σύγχρονος διδακτική εν θεωρία και πράξει

Η σύγχρονος διδακτική εν θεωρία και πράξει
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 PDF

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Η σύγχρονος διδακτική εν θεωρία και πράξει

Gaudig Hugo, Μετάφρ. Καλλιάφας Σπυρίδων

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ.. Η Τ.Κ. «Επιστημονικά» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν θέματα παιδαγωγικά, ψυχολογίας, διδακτικής και ειδικής διδακτικής ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαίας ελληνικής γραμματείας, καθώς και ξένη λογοτεχνία. Το βιβλίο "Η σύγχρονος Διδακτική εν θεωρία και πράξει" μετά από έρευνα για το τεκμήριο, διαπιστώθηκε ότι ανήκε στην κατηγορία «Επιστημονικά» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Το βιβλίο παρουσιάζει ομιλίες του Hugo Gaudig (1860-1923), υποστηρικτή του Σχολείου Εργασίας και της γερμανικής μεταρρυθμιστικής παιδαγωγικής, αλλά και των συνεργατών του για τη σύγχρονη διδακτική μεθοδολογία. Ο συγγραφέας προκρίνει την πνευματική εργασία έναντι της χειρωνακτικής και εμφανίζεται ως ο οπαδός της ατομικής αγωγής. Παρουσιάζει τις αρχές της αυτενέργειας και της αυτονομίας του/της μαθητή/ τριας. Εισάγει την ελεύθερη πνευματική σχολική εργασία και τονίζει ότι το σχολείο θα πρέπει να προετοιμάζει τον/τη μαθητή/τρια για όλες τις εκφάνσεις της ζωής. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις ερωτήσεις των μαθητών/τριών που πηγάζουν από τις απορίες και τα ενδιαφέροντά τους και απορρίπτει τις εξεταστικές ερωτήσεις των δασκάλων. Σε μια τέτοια διαδικασία ο/η δάσκαλος/α γίνεται συντονιστής/στρια της σχολικής εργασίας, αφήνοντας χώρο στην ελεύθερη ενέργεια των μαθητών/τριών. Τη μετάφραση επιμελήθηκε ο Σπυρίδων Καλλιάφας (1885-1964), Καθηγητής της Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, υποστηρικτής στην Ελλάδα των ιδεών του Νέου Σχολείου και της μεταρρυθμιστικής παιδαγωγικής.

bibo:Book
Book
TEXT
Livre
Βιβλίο

Αθήναι

532 page(s)
15 εκ. × 21 εκ.

1933



Διδακτική

Ελληνική γλώσσα

Κείμενο

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.