Ανάλογο θέμα ο ζωγράφος πραγματεύτηκε και σε άλλους πίνακές του, που διαφοροποιούνται λιγότερο ή περισσότερο από το παρόν έργο. Στη σύνθεση, που παρουσιάζει τον ουρανό και το υγρό στοιχείο, δεσπόζει ένα και μοναδικό ιστιοφόρο, το οποίο, κατά την προσφιλή συνήθεια του Χατζή, δεν αποτυπώνεται λεπτομερώς. Το βάρος εδώ πέφτει στο θαλάσσιο περιβάλλον και στην αρμονική ένταξη του καραβιού μέσα σε αυτό. Σε ό,τι αφορά την τεχνοτροπία, είναι εμφανής η μαθητεία του καλλιτέχνη πλάι στον Βολανάκη, το πλοίο όμως παρουσιάζει σε μεγάλο βαθμό μονοχρωμία και η ακανόνιστη, γρήγορη πινελιά δεν αποφεύγει τη δυσκαμψία.
(EL)