Το Κάστρο της Μνήμης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
Ο σύνδεσμος στην καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο δεν είναι διαθέσιμος προσωρινά λόγω τεχνικών εργασιών στον ιστότοπο του φορέα*
κατεβάστε το βασικό αρχείο
Ο σύνδεσμος στο ψηφιακό αρχείο δεν είναι διαθέσιμος προσωρινά λόγω τεχνικών εργασιών στον ιστότοπο του φορέα*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Το Κάστρο της Μνήμης

Φακίνος, Άρης

Το βιβλίο βρίσκεται μέσα στα ελληνικά μυθιστορήματα που πλουτίζουν την ιστορική συνείδηση του Έλληνα αναγνώστη, αλλά και τον εμπνέουν στη σύγχρονη πορεία του. Ο συγγραφέας κατορθώνει, με ένα πρόσφορο τρόπο, να μας ταξιδεύει σε δύο χρόνους παράλληλα. Ο ένας είναι το έτος 1792 κατά τη διάρκεια του οποίου γίνεται η άλωση του Παλιόκαστρου, που αποτελεί και τον, συμβολικό άλλωστε, τόπο του έργου και ο δεύτερος είναι το σήμερα. Συνδετικό κρίκο αποτελεί το χειρόγραφο ενός μοναχού του τότε, το οποίο μελετάται από ένα μοναχό του σήμερα, στο ίδιο μοναστήρι. Κάθε σελίδα του βιβλίου αφυπνίζει τις συνειδήσεις μας και αποτελεί ένα ηχηρότατο μήνυμα για τον ελληνικό λαό. Από την τουρκοκρατία και τον δήθεν φιλελληνισμό της Ευρώπης φτάνει στις δικές μας μέρες, πουχαρακτηρίζονται από την άμετρη λατρεία για το κέρδος, υποβιβάζοντας κάθε γονίδιο πολιτισμού που μας απέμεινε, όπως φαίνεται από την εκμετάλλευση του εν λόγω μοναστηριού. Οι Τούρκοι βάζουν σκοπό την άλωση της πόλης για ένα και μοναδικό λόγο. Να σβηστεί από το χάρτη και η τελευταία κοιτίδα επανάστασης, ανυποταγής και ανεξαρτησίας, να απαλειφθεί ακόμη και η θύμηση αυτού του λαού. Τελικά πετυχαίνουν την ισοπέδωση του κάστρου - όχι όμως και της μνήμης!

Ελληνική Λέσχη Βιβλίου

Text

κριτικές


Ελληνική Λέσχη Βιβλίου

Εκδόσεις Καστανιώτη

Ελλάδα

2014-09-15

Κείμενο/PDF

application/pdf

Ελληνική γλώσσα

Ελληνική Λέσχη Βιβλίου




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.