Η εικόνα είναι δίζωνη. Στην άνω ζώνη παριστάνεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Στ' αριστερά απεικονίζεται ο αρχάγγελος Γαβριήλ σε στάση τριών τετάρτων με τα πόδια του ανοιχτά, δηλωτικό της κίνησής του, με ανοιχτόχρωμο χιτώνα και πρασινοκίτρινο ιμάτιο. Έχει σηκωμένο το δεξί του χέρι ψηλά και δείχνει στην Παναγία το περιστέρι που ακτινοβολεί, προσωποποίηση του Αγίου Πνεύματος, ενώ με το αριστερό κρατά κρίνο. Στα δεξιά απεικονίζεται η Παναγία όρθια, με ροδαλό μαφόριο και σκούρο μπλε εσωτερικό φόρεμα με χρυσαφί σιρίτι στο λαιμό και στα μανίκια. Το κεφάλι της είναι κεκλιμένο προς τ' αριστερά και φέρει τα δύο της χέρια ευλαβικά πάνω στο στήθος της. Μπροστά της απεικονίζεται ανοικτό ειλητό, όπου αναγράφεται "Ιδού / η δού / λη κυ / ριου• γε / νοιτό μοι / κα / τά το ρη / μα Σου". Στο άνω τμήμα της παράστασης αναγράφεται η επιγραφή με κόκκινο χρώμα "Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου". Στην κάτω ζώνη παριστάνονται μέχρι τα γόνατα τρεις άγιοι, οι οποίοι, σύμφωνα με τα αγιωνύμιά τους, τα οποία αναγράφονται εκατέρωθεν των φωτοστεφάνων τους, είναι: στ' αριστερά ο άγιος Νικόλαος σε στάση τριών τετάρτων, με αρχιερατική ενδυμασία, ευλογεί με το δεξί του χέρι και κρατά κλειστό ευαγγέλιο με το αριστερό• στο κέντρο ο άγιος Παντελεήμων, μετωπικός, κρατά στο αριστερό του χέρι ιατρικό κιβωτίδιο και στο δεξί ιατρικό εργαλείο, δηλωτικά της ιδιότητάς του ως ιαματικός άγιος• τέλος, στα δεξιά απεικονίζεται ο άγιος Βασίλειος, με την χαρακτηριστική μακριά και οξύληκτη γενειάδα του, σε στάση τριών τετάρτων, να ευλογεί με το δεξί του χέρι και να κρατά κλειστό ευαγγέλιο με το αριστερό. Η παράσταση χαρακτηρίζεται από λαϊκότροπη απόδοση.
(EL)
Φορέας προστασίας: Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων
(EL)
Archaeological Service / Museum: Ephorate of Antiquities of Ioannina
(EN)