Μητρότητα. Γυναίκα στη γέννα

Μητρότητα. Γυναίκα στη γέννα
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Μητρότητα. Γυναίκα στη γέννα (EL)
Motherhood. Woman in Childbirth (EN)

Μητρότητα. Γυναίκα στη γέννα. 1908. Λάδι σε χαρτόνι. 24 x 24.8. Υπογραφή και χρονολογία κ.α.: Καζιμίρ Μαλέβιτς 1908. Το έργο "Γυναίκα στη Γέννα" εντάσσεται στη συμβολιστική περίοδο του Καζιμίρ Μαλέβιτς. Το 1907 ο Μαλέβιτς είχε επηρεαστεί άμεσα από την ομάδα ρώσων συμβολιστών "Γαλάζιο Ρόδο". Ταυτόχρονα την ίδια περίοδο το ενδιαφέρον του μεγιστοποιείται για τις ρωσικές θρησκευτικές εικόνες, ανακαλύπτοντας σ' αυτές μια "νέα ιδεολογία του χρώματος". Η αγιογραφία θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην πορεία του Μαλέβιτς προς τη μη παραστατικότητα. Ο Μαλέβιτς γοητεύτηκε ιδιαίτερα από τη διαπίστωση ότι οι ζωγράφοι αυτών των εικόνων μετέδιδαν το περιεχόμενο με αιθέριο και γραμμικό τρόπο, χωρίς να ενδιαφέρονται για την ανατομική αλήθεια και την προοπτική και δημιουργούσαν χρώμα και μορφή βασιζόμενοι στην καθαρά συγκινησιακή αντίληψη του θέματος. Στη σύνθεση "Γυναίκα στη Γέννα" εντοπίζονται επιρροές από το συμβολισμό και τη ρωσική αγιογραφία τόσο μορφικά όσο και θεματικά, αφού το θέμα της γέννησης κατέχει ιδιαίτερη θέση στη θρησκευτική ζωγραφική αλλά και στη δημιουργία των συμβολιστών ζωγράφων. Η μετωπικότητα της γυναίκας και η ιερατική της στάση με το υψωμένο χέρι, η χρωματική κλίμακα, βασισμένη στις αποχρώσεις του κόκκινου και της ώχρας, παραπέμπουν στην αγιογραφία, ενώ η σχηματοποίηση, οι παραμορφώσεις και η κατάργηση της προοπτικής, στις αναζητήσεις της σύγχρονης ζωγραφικής και αποτυπώνουν την πρόθεση του Μαλέβιτς να προχωρήσει πέρα από τη ρεαλιστική αναπαράσταση της φύσης. Συμβολισμός. (EL)
Motherhood. Woman in Childbirth. 1908. Oil on board. 24 x 24.8. Signed and dated l.l.: Kazimir Malevich 1908. The work "Woman in Childbirth" belongs to the symbolist period of Kazimir Malevich. In 1907 Malevich had been directly influenced by the group of Russian Symbolists "Blue Rose". At the same time, in the same period, his interest is maximized in Russian religious icons, discovering in them a "new ideology of color". Hagiography will be a decisive factor in Malevich's path towards non-representation. Malevich was particularly fascinated to find that the painters of these images conveyed the content in an ethereal and linear manner, unconcerned with anatomical truth and perspective and created color and form based on a purely emotional perception of the subject. In the composition "Woman in Childbirth" influences from symbolism and Russian iconography can be found both formally and thematically, since the theme of birth occupies a special place in religious painting as well as in the creation of symbolist painters. The frontal view of the woman and her priestly posture with her hand raised, the color scale, based on shades of red and ocher, refer to iconography, while the sculpting, distortions and abolition of perspective, to the quests of contemporary painting and capture Malevich's intention to go beyond the realistic representation of nature. Symbolism. (EN)

Ζωγραφική (EL)
Painting (EN)

board (EN)


1908


Ρωσική Πρωτοπορία/Συμβολισμός (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.