use the file or the thumbnail according to the license: CC BY-SA 4.0
Attribution-ShareAlike
Βέρνη 34
(EL)
Vern 34
(EN)
Popova, Liubov (1889-1924)
(EL)
Popova, Liubov (1889-1924)
(EN)
Γενικό πλαίσιο: Στα τέλη του 1921, μετά το σχίσμα που δημιουργήθηκε στο Inkhuk το Νοέμβριο του 1921 και την ανακήρυξη, από το θεωρητικό Osip Brik, της παραγωγικής τέχνης ως του βασικού σκοπού της καλλιτεχνικής δημιουργίας, η Popova εγκαταλείπει τη ζωγραφική για να στραφεί στο σχέδιο και η υλική κατασκευή γίνεται ο αντικειμενικός στόχος του έργου της. Έτσι τον τελευταίο και έναν από τους κορυφαίους σταθμούς στο έργο της αποτελούν οι Χωροδυναμικές Κατασκευές του 1921-1922, που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην έκθεση 5x5 = 25 στη Μόσχα. Τα γραμμικής δομής αυτά έργα χαρακτηρίστηκαν από την ίδια σε αυτή την έκθεση ως «απλώς μια σειρά προκαταρκτικών πειραμάτων για συγκεκριμένες υλικές κατασκευές» και είναι τα τελευταία επίσημα πειράματα της καλλιτέχνιδας με το ζωγραφικό μέσο. Κατά την Μ. Dabrowski η σειρά Χωροδυναμικές Κατασκευές μπορεί να διακριθεί σε αρκετές υποκατηγορίες, μια από τις οποίες είναι και οι Γραμμικές.
Γραμμική σύνθεση όπου κυριαρχεί δίκτυο αλληλοτεμνόμενων ευθειών, διαγώνιας κυρίως κατεύθυνσης, διαφορετικού πάχους και μαύρου χρώματος καθώς και λευκές σκιάσεις, που όλα προβάλλονται σε ανοιχτόχρωμο φόντο (ώχρα). Χαρακτηριστική είναι η αίσθηση του βάθους που δημιουργεί το διαφορετικό πάχος των γραμμών και η παρουσία σκιάσεων σε αυτή τη σύνθεση, την οποία επιτείνει η επιγραφή VERN 34, με κόκκινα γράμματα, που είναι ορατή κατά μήκος του άνω και στο κέντρο του κάτω μέρους της.
(EL)