Το έργο της Μαριάννας Στραπατσάκη «Υπόγειες Διαδρομές-Λαύριο» αποτελεί μέρος μιας τριλογίας έργων της καλλιτέχνιδας, η οποία αναπτύχθηκε σταδιακά στο χρόνο και βασίζεται στη διασύνδεση της έννοιας της δημιουργίας με το φυσικό χώρο του μεσογειακού πολιτισμού. Το έργο, όπως αναφέρει η καλλιτέχνιδα «…σχεδιασμένο, ζωγραφισμένο, γυρισμένο την τελευταία δεκαετία του 20ού αιώνα αρνείται συστηματικά να σταθεροποιήσει τη σκοπιά, να απομονωθεί σε μια τεχνική, να ολοκληρωθεί σε μια μόνο γραφή ή να υπογραμμίσει την υπεροχή μιας μόνο δομής του εικαστικού λόγου. Η εικόνα του ίδιου θέματος αποδίδεται ταυτόχρονα μέσα από διαφορετικά τεχνικά μέσα καταγραφής και έκφρασης. Αρχικά, μια σειρά από παστέλ σε χαρτί μεταφέρει εντυπώσεις από τις εικόνες που συνάντησε η ίδια η καλλιτέχνης μέσα στις σκοτεινές στοές του Λαυρίου. Με το βίντεο, στη συνέχεια, τα ίδια στοιχεία καταγράφονται αποσπασματικά, συγχωνεύονται, μεταμορφώνουν την ολική εικόνα. Και, παράλληλα, πάνω στις κατοπτρίζουσες επιφάνειες ανοξείδωτων ελασμάτων, πάνω σε επεξεργασμένο μετάλλευμα, σχεδιάζεται η διαδρομή της ελεύθερης χειρονομίας του καλλιτέχνη. Η μία εικόνα εισχωρεί μέσα στην άλλη οπτικά και, ταυτόχρονα, ο ένας χρόνος αντικατοπτρίζεται στον άλλο, μέσα στο χώρο όπου το έργο, αφιερωμένο στις υπόγειες διαδρομές του Λαυρίου, εκτίθεται.
(EL)
Marianna Strapatsakis' work "Underground Passages-Lavrio" is part of a trilogy of works by the artist, which has developed gradually over time and is based on the interconnection of the concept of creation with the natural space of Mediterranean culture. The work, as the artist states, "...drawn, painted, shot in the last decade of the 20th century, systematically refuses to fix the point of view, to isolate itself in a technique, to complete itself in a single writing or to underline the supremacy of a single structure of the visual discourse. The image of the same subject is simultaneously rendered through different technical means of recording and expression. Initially, a series of pastels on paper convey impressions of the images the artist herself encountered in the darkened arcades of Lavrio. With video, the same elements are then recorded in fragments, merging, transforming the total image. And, at the same time, on the mirrored surfaces of stainless steel plates, on processed ore, the path of the artist's free gesture is drawn. One image visually penetrates into the other and, at the same time, one time is reflected in the other, in the space where the work, dedicated to the underground routes of Lavrion, is exhibited.
(EN)