Το σχέδιο «Χωρίς τίτλο» του Γιώργου Τσακίρη ανήκει σε μια ευρύτερη ενότητα έργων του της δεκαετίας του 1990, στην οποία ο καλλιτέχνης επιχειρεί να «παντρέψει» τη φύση με την τέχνη, τις αγροτικές εργασίες με την τέχνη «ώστε να μην ντρέπομαι για την αγροτική καταγωγή μου, που δεν ήταν κάτι κομψό όταν μεγάλωνα», όπως ο ίδιος σημειώνει. Αποφεύγοντας τον κίνδυνο της γραφικότητας, να γίνει δηλαδή το έργο μια φολκλορική αναπαράσταση, συνθέτει τεχνητά οικοσυστήματα σε εκθεσιακούς χώρους, μεταφέρει την «ύπαιθρο» στη γκαλερί, ενώ παράλληλα δημιουργεί και μια σειρά σχεδίων στα οποία αντιπαραβάλλονται οργανικά και τεχνικά στοιχεία, τα οποία παραπέμπουν συχνά σε μια μεταλλακτική διαδικασία, η οποία τονίζει τη χρονική διάσταση μιας βιολογικής αναγκαιότητας.
(EL)
The drawing "Untitled" by Yiorgos Tsakiris belongs to a wider series of his works from the 1990s, in which the artist attempts to "marry" nature with art, agricultural work with art "so that I am not ashamed of my rural origin, which was not something elegant when I was growing up", as he notes. Avoiding the risk of graphicism, that is, of the work becoming a folkloric representation, he synthesizes artificial ecosystems in exhibition spaces, bringing the "countryside" into the gallery, while also creating a series of drawings in which organic and technical elements are juxtaposed, often alluding to a mutational process that emphasizes the temporal dimension of a biological necessity.
(EN)