“Ιππείς” του Αριστοφάνη

“Ιππείς” του Αριστοφάνη
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-SA 4.0
Attribution-NonCommercial-ShareAlike
CC_BY_NC_SA



“Ιππείς” του Αριστοφάνη

Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Μύρης, Κ. Χ.
Νικολαΐδης, Βασίλης
Μετζικώφ, Γιάννης
Τσολάκη, Αντιγόνη
Παπαδόπουλος, Χρήστος
Βλασόπουλος, Νίκος
Χλίβας, Κώστας
Καραγιάννη, Σοφία
Θεοδωράκης, Μανώλης
Μπάλλας, Κώστας
Χαϊκάλης, Παύλος
Αρμένης, Γιώργος
Φύτρος, Σαμψών
Κούκιος, Θύμιος
Κοτσαρίνης, Γιάννης
Αρμένης, Κωνσταντίνος
Γκαγκάς, Θωμάς
Δουδωνής, Φοίβος
Ιωσηφίδης, Ιωσήφ
Καρνάκης, Χρήστος
Καρύδας, Ορέστης
Μόσχος, Δημήτρης
Μπαλτζής Βιατσεσλάβ, Σάββας
Μυλώνης, Κωνσταντίνος
Παπαδάτος, Δημήτρης
Τοσουνίδης, Πρόδρομος
Φάις, Αλμπέρτο

Μύρης, Κ. Χ.
Μπάλλας, Κώστας
Κούκιος, Θύμιος
Χλίβας, Κώστας
Παπαδόπουλος, Χρήστος
Νικολαΐδης, Βασίλης
Τσολάκη, Αντιγόνη
Θεοδωράκης, Μανώλης
Δουδωνής, Φοίβος
Γκαγκάς, Θωμάς
Καρνάκης, Χρήστος
Μπαλτζής Βιατσεσλάβ, Σάββας
Κοτσαρίνης, Γιάννης
Καραγιάννη, Σοφία
Φάις, Αλμπέρτο
Χαϊκάλης, Παύλος
Αρμένης, Γιώργος
Πνευματικό Κέντρο Δήμου Βύρωνα
Καρύδας, Ορέστης
Μετζικώφ, Γιάννης
Ιωσηφίδης, Ιωσήφ
Μόσχος, Δημήτρης
Παπαδάτος, Δημήτρης
Τοσουνίδης, Πρόδρομος
Βλασόπουλος, Νίκος
Αρμένης, Κωνσταντίνος
Φύτρος, Σαμψών
Μυλώνης, Κωνσταντίνος

Η κατεξοχήν πολιτική και επίκαιρη κωμωδία του Αριστοφάνη, ≪ΙΠΠΕΙΣ≫, διδάχτηκε το 424 π. X. και εκτός από το πρώτο βραβείο που κέρδισε, ήταν και το πρώτο έργο που έφερε την υπογραφή του Αριστοφάνη. Στόχος του ήταν η διακωμώδηση των ≪κακών≫ πολιτικών και αποτελεί την πιο ωμή πολιτική κωμωδία του. Έργο αλ- ληγορικό με συμβολισμούς, σύγχρονο όσο ποτέ, θεμελιώνει την άποψη πως όταν σε μια πολιτεία κυριαρχήσει η απάτη, η εξαγορά, η φαυλότητα, η αναξιοκρατία, το ψέμα, η παραπλάνηση μόνο με τα ίδια μέσα μπορεί να πολεμηθεί. Ο Αριστοφάνης δηλώνει το μίσος του για τον δημαγωγό Κλέωνα, Παφλαγόνα στο έργο, που μετά τον Περικλή κατείχε την εξουσία στην πόλη της Αθήνας τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού πολέμου. Για να χτυπήσει τον φαύλο Κλέωνα, ο ποιητής εφευρίσκει έναν φαυλότερο, ο οποίος και κατατροπώνει τον δημαγωγό. Το έργο καθαρά πολιτικό καυτηριάζει την κακοδιαχείριση και τις ατασθαλίες της εξουσίας, που οδηγούν τη χώρα στην παρακμή, την εξαθλίωση και το μαρασμό και προειδοποιεί τους πολίτες κάθε εποχής για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα θεμέλια της Δημοκρατίας. ≪Η παράσταση, χωρίς να υπονομεύσει το χιούμορ και το σατιρικό πνεύμα του έργου, τοποθετεί κατ’ αρχάς τους Ιππείς στο ιστορικό τους πλαίσιο και εξετάζει τις ανάγκες που τους δημιούργησαν, φιλοδοξεί δε να τονίσει τα στοιχεία που καθιστούν την κωμωδία αυτή, ένα πολιτικό έργο επίκαιρο σε κάθε εποχή και ειδικά στις μέρες μας, που η χώρα διέρχεται αυτή την τεράστια οικονομική και πολιτική κρίση.≫ Επισημαίνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Βασίλης Νικολαΐδης.

Φωτογραφία
Εκδήλωση

Θέατρο Βράχων “Μελίνα Μερκούρη”
8 Ιουλίου 2010


2015-01-14T16:11:30Z


2010


Θέατρο
Κωμωδία
Αριστοφάνης

Image

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)