Με την απόβαση του Ιμπραήμ – Πασά όμως τα πράγματα αλλάξανε για την περιοχή και για το Μοναστήρι

Με την απόβαση του Ιμπραήμ – Πασά όμως τα πράγματα αλλάξανε για την περιοχή και για το Μοναστήρι
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-ND 4.0 GR
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives
CC_BY_NC_ND



Με την απόβαση του Ιμπραήμ – Πασά όμως τα πράγματα αλλάξανε για την περιοχή και για το Μοναστήρι (EL)

Η Μαυροσπηλιά (EL)

Καλδής Βασίλειος

Με την απόβαση του Ιμπραήμ – Πασά όμως τα πράγματα αλλάξανε για την περιοχή και για το Μοναστήρι. Οι Άραβες συστηματικά καταστρέψανε κάθε τι που θα μπορούσε να δώσει ζωή στους επαναστατημένους Έλληνες της περιοχής. Οι καλόγεροι αναγκαστήκανε να εγκαταλείψουνε το Μοναστήρι τους. Φρόντισαν όμως να κρύψουνε τους θησαυρούς του Μοναστηριού σε δυο σημεία. Ο ηγούμενος της Μονής διάλεξε σαν απόλυτα ασφαλισμένο σημείο τη στέρνα -υδατοδεξαμενή- που βρίσκεται στο βόρειο μέρος του Ναού και του ιδίου του Μοναστηριού. Έβαλε τους καλογήρους και σκάψανε ένα βαθύ λάκκο, πήρε την κολυμβήθρα που ήταν πήλινη, την τοποθέτησε στο λάκκο και μέσα έβαλε όλα τα αφιερώματα του Μοναστηριού, ιερά σκεύη, κανδήλια, αφιερώματα πιστών και αφού στο στόμιό της έβαλε μια μεγάλη πλάκα, την σκέπασε με χώματα κατά τρόπο ώστε να μην προκαλεί την προσοχή των ανθρώπων. Τα νομίσματα, που ας σημειωθεί ότι τότε ήσαν όλα χρυσα, αργυρά, χάλκινα κ.λπ., τάβαλε μέσα σ’ ένα μικρό δοχείο πήλινο δέκα περίπου κιλών και το τοποθέτησε στην κορυφή του μεγάλου δέλτα που βρίσκεται στο Δυτικό μέρος του βράχου και κάτω από ένα αρκετά μεγάλο βράχο «κοτρώνι». Μετά την εξαφάνιση των θησαυρών έσπευσαν να ενωθούν με τις δυνάμεις των Πυλίων οπλαρχηγών που αδυσώπητα χτυπούσαν σε ενέδρες τον Ιμπραήμ Πασά. Στο χώρο του Μοναστηριού και σε μέρη που μόνο εκείνοι γνώριζαν τοποθετήσανε τρόφιμα – λάδια και πυρομαχικά και εκεί συγκεντρώνονταν για να εφοδιαστούν με τα αναγκαία για τον πόλεμο, να αναπαυθούν και από τους ψηλούς βράχους της Αγιά-Σωτήρας να παρακολουθούν τις κινήσεις και τις ξαφνικές επιδρομές των Αράβων από το Νιόκαστρο. Από κει ο Αδάμης Κορέλας, ο Θ. Τσιούλος, ο Οικονομίδης και άλλοι Πύλιοι οπλαρχηγοί εξορμούσαν για να κόψουν το νερό του υδραγωγείου για το Νιόκαστρο και να στήσουν τις πολυάριθμες ενέδρες τους που σαν σκοπό είχαν τον αγώνα φθοράς που τόσο θαυμάσια είχαν οργανώσει οι Έλληνες στην τόσο δραματική για την επανάσταση εκείνη εποχή. Οι Άραβες γκρεμίσανε την εκκλησία της Αγιά-Σωτήρας και σε σωρούς ερειπίων μεταβάλανε τα κελιά των μοναχών. Γκρεμίσανε τον μεγάλο μαντρότοιχο του Μοναστηριού, κόψανε τις ελιές και τα οπωροφόρα δένδρα και επιδιώξανε να τσακίσουν με την καταστροφή του Μοναστηριού το ηθικό των επαναστατών. Μα η καταστροφή του Μοναστηριού έφερε αντίθετα αποτελέσματα γιατί οι Έλληνες πολεμούσαν για τα ιδανικά της Ελευθερίας και της θρησκείας. (EL)

Παράδοση (EL)

Πύλος (EL)


1982



4195
<p>ΚΕΕΛ, χφο 4195, σ. 15-16</p>

Undetermined

Text




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)