ΚΟΓΕΒΙΝΑΣ Λυκούργος (1887-1940) “Παρθενώνας”

ΚΟΓΕΒΙΝΑΣ Λυκούργος (1887-1940) “Παρθενώνας”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΚΟΓΕΒΙΝΑΣ Λυκούργος (1887-1940) “Παρθενώνας” (EL)

ΚΟΓΕΒΙΝΑΣ Λυκούργος (1887-1940) (EL)

Μοιράζοντας στην αρχή του 20ού αιώνα και για τρεις τουλάχιστον δεκαετίες, το χρόνο του, ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, ο Λυκούργος Κογεβίνας ήταν από τους πρώτους Έλληνες καλλιτέχνες που αντιλήφθηκαν τη σημασία των κοσμογονικών αλλαγών που συντελούνταν στην τέχνη και τη σημασία που θα μπορούσαν να έχουν για την εξέλιξη της ελληνικής ζωγραφικής. Παρόλο που ο ίδιος δεν προχωρεί σε τολμηρές λύσεις στο έργο του, εντούτοις πρωτοστατεί στην ίδρυση της ομάδας «Τέχνη» το 1917, η οποία αντιπροσώπευε ό,τι πιο πρωτοποριακό υπήρχε στον εικαστικό χώρο. Με επιμονή προσπαθεί να επιβάλλει στην καλλιτεχνική ζωή της Αθήνας την παρουσία του Παρθένη, ο οποίος για τον Κογεβίνα ήταν ο πιο πρωτοποριακός Έλληνας ζωγράφος. Στον «Παρθενώνα» η σχηματοποίηση των επιφανειών και η απόδοση των δέντρων στο πρώτο πλάνο, διακόπτοντας τη φυγή στο βάθος και φέρνοντας όλα τα στοιχεία του πίνακα σε πρώτο πλάνο, φανερώνουν τις επιδράσεις που δέχθηκε στο Παρίσι από τους μεταϊμπρεσιονιστές. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)


Η αρχή του Μοντερνισμού στην Ελλάδα. Η Ομάδα Τέχνη (EL)
20ός αιώνας (EL)



Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.