ΤΣΟΚΟΣ Διονύσιος (1820-1862) “Προσωπογραφία Αυγερινού Μ. Αβέρωφ”

ΤΣΟΚΟΣ Διονύσιος (1820-1862) “Προσωπογραφία Αυγερινού Μ. Αβέρωφ”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΤΣΟΚΟΣ Διονύσιος (1820-1862) “Προσωπογραφία Αυγερινού Μ. Αβέρωφ” (EL)

ΤΣΟΚΟΣ Διονύσης (1820-1862) (EL)

Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, το 1847, ο Τσόκος εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου ασχολήθηκε κατεξοχήν με προσωπογραφίες επιφανών προσωπικοτήτων της μόλις ανερχόμενης ελληνικής αστικής κοινωνίας. Στο έργο αυτό απεικονίζεται ο Αυγερινός Αβέρωφ, αδελφός του μεγάλου ευεργέτη, Γεώργιου Αβέρωφ, και επί σειρά ετών (1850-1875) βουλευτής. Τόσο η ηλικία του εικονιζομένου, όσο και ο τρόπος επεξεργασίας της μορφής του, αποδεικνύουν ότι το έργο πρέπει να είναι από τις τελευταίες δημιουργίες του καλλιτέχνη. Παρότι ο ζωγράφος κινείται στα πλαίσια του ακαδημαϊκού ρεαλισμού -τυπική στάση της μορφής, βαριά χρώματα, σωστό σχέδιο- για να αποδώσει την προσωπικότητά του με το ήρεμο αλλά και γεμάτο αυτοπεποίθηση βλέμμα, εντούτοις η χρησιμοποίηση πιο ζεστών χρωματικών τόνων απ’ ό,τι σε παλαιότερες δημιουργίες του και η αποφυγή σκληρών αντιθέσεων στην απόδοση των λεπτομερειών δίνουν στο πορτραίτο λυρική και συναισθηματική ατμόσφαιρα. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)


19ος Αιώνας (EL)
Οι απαρχές της νεοελληνικής τέχνης (EL)



Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.