δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κατεβάστε το βασικό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 3.0 GR

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Αυτοκίνητο Renault Dauphine

Renault (EL)

Παρουσιάστηκε το 1956, με στόχο να αντικαταστήσει το ήδη πετυχημένο 4CV, που υπήρξε το πρώτο μεταπολεμικό μοντέλο της Renault. Για την προετοιμασία της παραγωγής, κατασκευάστηκε μια νέα μονάδα στο Flins της Γαλλίας, ενώ οι κινητήρες προερχόταν από ένα άλλο εργοστάσιο της εταιρίας, που βρισκόταν στο Billancourt, έξω από το Παρίσι. Ήταν - τότε - το πιο σύγχρονο εργοστάσιο του είδους στον κόσμο, με δυνατότητα κατασκευής ενός κινητήρα κάθε 28 δευτερόλεπτα. H βασική δομή κατασκευής του Dauphine ήταν ίδια με του προκατόχου του, με τη διαφορά βέβαια του μεγαλύτερου μεταξόνιου και του μεγαλύτερου συνολικού μήκους κατά 30 εκατοστά. Ήταν αποκλειστικά 4-θυρο, με τον υδρόψυκτο, 4-κύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο πίσω, του οποίου όμως ο κυβισμός είχε αυξηθεί από τα 760 στα 845 κ.ε., αποδίδοντας πλέον 27 ίππους. Το χαρακτηριστικό σχήμα και η αξιοπιστία της κατασκευής βοήθησαν ώστε το αυτοκίνητο να αποκτήσει ισχυρή προσωπικότητα, κάτι που ενισχύθηκε και από τις αγωνιστικές επιτυχίες που το συνόδευσαν. Ο "Γύρος της Κορσικής", κατ΄ αρχήν, το "Ράλλυ Μοντε Κάρλο" το 1958 και το "Ράλλυ της Ακτής Ελεφαντοστού" το 1959, ήταν ανάμεσα σε αυτές. Με τις επεμβάσεις του Amedee Gordini η ισχύς του κινητήρα αυξήθηκε στους 40 ίππους, ενώ το 1962 - για τις ανάγκες του αγωνιστικού ομολογκαρίσματος του μοντέλου - κατασκευάστηκαν 1000 αντίτυπα με μοτέρ 1093 κ.ε. και ισχύ 47 ίππους. Για περισσότερα από 10 χρόνια, το Dauphine υπήρξε ο καλύτερος "πρεσβευτής" της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, κατασκευαζόμενο και εκτός Γαλλίας, με σημαντικότερη ίσως περίπτωση αυτή της Alfa Romeo στην Ιταλία. Η παραγωγή του σταμάτησε το Δεκέμβριο του 1967, έχοντας κατασκευαστεί συνολικά 2.150.738 μονάδες, αποτελώντας το πιο καλοπούλητο γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών.



Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (EL)
Science Center and Technology Museum (NOESIS) (EN)

Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία

2015-04-17


Εικόνα

Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr

Ελληνικά




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.