Αυτοκινητο Cadillac Fleetwood 60 Special

Αυτοκινητο Cadillac Fleetwood 60 Special

This item is provided by the institution :
Science Center and Technology Museum (NOESIS)   

Repository :
NOESIS | Database of digitalized items   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
download the main file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-ND 3.0 GR

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives
CC_BY_NC_ND



Αυτοκινητο Cadillac Fleetwood 60 Special

Cadilac
Cadilac (EL)

Το 1959, η Cadillac αποτελούσε την επιτομή των αμερικανικών σχεδιαστικών τάσεων στο χώρο του αυτοκινήτου, αν και για πολλούς, οι τάσεις αυτές ήταν ιδιαίτερα ακραίες. Με δεδομένο όμως ότι ο σκοπός ενός αυτοκινήτου είναι η ευχαρίστηση του οδηγού, τόσο στην οδήγηση αυτή καθεαυτή, όσο και στη μετακίνηση του, τότε η άφιξη του συγκεκριμένου μοντέλου της Cadillac το 1959, αποτελούσε προκαταβολικά μια ξεχωριστή επιτυχία. Έργο του περίφημου σχεδιαστή Harley Earl, είχε σαφείς επιρροές από τη μορφή των αεροπλάνων (και ιδιαίτερα του μυστικού - τότε - μαχητικού Ρ 38), με τα τεράστια πίσω φτερά, τα μεγαλύτερα που εμφανίστηκαν ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής, ενώ αντίστοιχη ήταν και η εμπρός μορφή του αυτοκινήτου, με τον σύνθετο προφυλακτήρα και τα διπλά φανάρια, που θύμιζαν κάποια όπλα. Τα αξιοπερίεργο βέβαια ήταν ότι, παρά το τεράστιο μέγεθος του, αφού το μήκος του έφτανε τα 6 μέτρα, το αυτοκίνητο παρέμενε κομψό, από όποια πλευρά και αν το κοιτούσε κανείς. Επιπλέον, είχαν εφαρμοστεί τεχνολογίες, χρόνια μπροστά από την εποχή τους για αυτοκίνητα, όπως το κεντρικό κλείδωμα στις πόρτες, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, τα (8) ηλεκτρικά παράθυρα, η αυτόματη ρύθμιση των φώτων, το υδραυλικό τιμόνι, τα υποβοηθούμενα φρένα, το ραδιόφωνο με προεπιλογή σταθμών και αναζήτηση τους με μπουτόν στο πάτωμα και φυσικά το αυτόματο σασμάν. Για την κίνηση αυτού του αυτοκινήτου, που το βάρος του έφτανε τα 2.220 κιλά, υπήρχε ο ήδη γνωστός (τεράστιος) κινητήρας των 6.390 κ.ε., σε διάταξη V-8, που με με το μονό καρμπυρατέρ απέδιδε 325 ίππους και με το τριπλό 345, πάντα στις 4.800 στρ/λεπτό. Φυσικά, στην καθημερινή κίνηση ήταν μάλλον απίθανη η λειτουργία ενός τέτοιου κινητήρα στα άκρα, αλλά όταν χρειαζόταν, μπορούσε να επιταχύνει από θέση στάσης στα 100 χλμ σε μόλις 11 δευτερόλεπτα και να δώσει τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 200 χλμ/ώρα. Τα μοντέλο αυτό υπήρξε σημείο αναφοράς, τόσο για την καριέρα του Harley Earl, όσο και για την Cadillac, αφού εκείνη την περίοδο κανένας κατασκευαστής δεν είχε τολμήσει κάτι αντίστοιχο, ενώ για το αμερικανικό κοινό παρέμεινε σύμβολο γοήτρου και επιτυχίας.

Αντικείμενα Επίγειων Μεταφορών

ΗΠΑ


2015-04-17

Αυτοκίνητο


Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογία

Image

Μήκος:0.00 m, Πλάτος:0.00 m, Ύψος:0.00 m, Διάμετρος:0.00 m, Βάρος:0.00 kgr

Greek

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/deed.el

http://hdl.handle.net/11609/001-02945



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)