Παρελθόν
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
Public Domain CC0
Free of Copyright Restrictions
CC0



Παρελθόν (EL)

Γιάννης Σπυρόπουλος (EL)

Στην 30ή Μπιενάλε της Βενετίας, το 1960, ο Έλληνας ζωγράφος Γιάννης Σπυρόπουλος τιμήθηκε με το βραβείο της UNESCO για το πληθωρικό, αφηρημένο ζωγραφικό του έργο. Ο πίνακας με τίτλο Παρελθόν ήταν μεταξύ εκείνων που είχαν εκτεθεί στην Ιταλία και ως εκ τούτου αποτελεί δείγμα της ζωγραφικής ωριμότητας του Σπυρόπουλου, δείγμα της αποδοχής του, τη δεδομένη στιγμή, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η εισαγωγή της αφηρημένης ή ανεικονικής τέχνης στην Ελλάδα έγινε, ουσιαστικά, μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο και, κυρίως, χάρη στην εργασία δύο καλλιτεχνών: του Αλέκου Κοντόπουλου και του Γιάννη Σπυρόπουλου, οι οποίοι εγκατέλειψαν την αναπαράσταση, προκειμένου να στραφούν προς την αφαίρεση. Ήταν μια διαδικασία αργή, διστακτική που γρήγορα όμως απέδωσε καρπούς. Ειδικά ο Σπυρόπουλος χρησιμοποίησε το τοπίο προκειμένου να φτάσει στην αφαίρεση. Οι έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950 γεωμετρικές, σχηματοποιημένες συνθέσεις του έδωσαν τη θέση τους σε μια χειρονομιακή, ελεύθερη ζωγραφική, που παρέκαμπτε ολοκληρωτικά το σχέδιο και την αναπαράσταση. Στη θέση τους, τοποθετούσε την αυτονομία του χρώματος, την αφηγηματική πλαστικότητα της πινελιάς, τη συναισθηματική εκφραστικότητα της χειρονομίας. Και πάνω από όλα την πνευματική δύναμη του εικαστικού καλλιτέχνη να δημιουργεί αυτόνομους, εικαστικούς κόσμους. (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε καμβά (EL)

114,3 × 162,4 εκ. (EL)


1960 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Image

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)