Τσάτσα
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Τσάτσα (EL)

Γιάννης Κεφαλληνός (EL)

Ο Γιάννης Κεφαλληνός (1893-1957), γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και σπούδασε χαρακτική στο Παρίσι και συγκεκριμένα στην Ecole des Beaux Arts. Ήρθε στην Ελλάδα το 1930 και τον επόμενο χρόνο εκλέχτηκε καθηγητής χαρακτικής στην ΑΣΚΤ. Υπήρξε σπουδαίος δάσκαλος που συνέβαλε στην ποιοτική ανάπτυξη της ελληνικής χαρακτικής κατά τον Μεσοπόλεμο όχι μόνο με το έργο του αλλά και χάρη στη δημιουργία των μαθητών του. Η Τσάτσα είναι μια εντυπωσιακή από άποψη τεχνικής δεξιότητας έγχρωμη ξυλογραφία και φανερώνει το ενδιαφέρον του Κεφαλληνού για την προσεκτική χάραξη της επιφάνειας του ξύλου, την έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και την ακρίβεια της περιγραφής. Το ρεαλιστικό σχέδιο μεταγράφεται σε ένα εξαίρετο πλέγμα λεπτών και παχύτερων χαράξεων που δημιουργούν τον δικό τους ρυθμό: χαρακτηριστική είναι η αντίθεση στο πλάσιμο περιοχών όπως το τσεμπέρι της γερόντισσας και το γεμάτο ρυτίδες πρόσωπό της, ενώ παράλληλα, δεν αγνοείται ο παράγοντας του φωτός. Παρ’ ότι ο Κεφαλληνός δίνει έμφαση πρωτίστως στην τεχνική επεξεργασία του θέματός του, το έργο δεν είναι κενό περιεχομένου. Το χαμηλό βλέμμα της Τσάτσας, τα σφιγμένα της χείλη και η συνολικά συννεφιασμένη έκφρασή της γίνονται περισσότερο από μια απλή προσωπογραφία ένα δοκίμιο πάνω στην έννοια του γήρατος. (EL)

χαρακτική (EL)

έγχρωμη ξυλογραφία (EL)

32,5 × 25,5 εκ. (EL)


πριν το 1939 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.