Ο πίνακας εικονίζει ένα καΐκι αγκυροβολημένο σε κάποιο λιμάνι, κτήρια του οποίου διακρίνονται στο βάθος. Ο Περικλής Βυζάντιος (1893-1972) έχοντας σπουδάσει στο Παρίσι ήρθε σε επαφή με τα ρεύματα και τις τάσεις του μεταϊμπρεσιονισμού, επιδράσεις του οποίου εντοπίζονται και στο Καϊκι. Η αποσπασματική απεικόνιση και η επιπεδότητα της σύνθεσης με τα καθαρά χρώματα δίχως σκιές και ενδιάμεσους τόνους προέρχονται από τη γαλλική τέχνη στο μεταίχμιο του 19ου αιώνα και του 20ού. Το καθαρό φως που λούζει το έργο ενισχύει την καθαρότητα των χρωμάτων. Ο Βυζάντιος έχει χρησιμοποιήσει θερμά κίτρινα για τα πανιά του καϊκιού, τα οποία εξισορροπούνται από ψυχρούς μπλε τόνους που έχουν τοποθετηθεί σε διάσπαρτα σημεία της ζωγραφικής επιφάνειας. Τέλος, δεν είναι τυχαία η χρήση του λευκού χρώματος που πλαισιώνει τα πανιά και εντείνει τη λαμπρότητα και τη φωτεινότητα του πίνακα. Ο ζωγράφος δεν ενδιαφέρεται για την πιστή αποτύπωση του θέματος αλλά προάγει μια πιο ελεύθερη ανάγνωσή του, στην οποία συνηγορεί η ελεύθερη πινελιά.
(EL)