Η χαρακτική δημιουργία του Γιάννη Κεφαλληνού (1893-1957) κινείται στο πλαίσιο του ρεαλισμού και χαρακτηρίζεται από την υψηλή τεχνική ποιότητα. Ο Κεφαλληνός, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια και σπούδασε χαρακτική στην Ecole des Beaux Arts του Παρισιού, δεν είχε μεγάλο σε έκταση έργο. Υπήρξε, όμως, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες του Μεσοπολέμου τόσο χάρη στη χαρακτική και τις εικονογραφήσεις βιβλίων που ανέλαβε, όσο και λόγω της διδασκαλίας του στην ΑΣΚΤ. Ο Γέρος, έργο γνωστό και με τον τίτλο In memoriam, αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα της εργασίας του κατά τη δεκαετία του 1930 και θα μπορούσε να θεωρηθεί το ισοδύναμο της Τσάτσας (2307), επίσης στη συλλογή του Μουσείου, που εικονίζει αντίστοιχα μια γερόντισσα. Ο γέροντας αποδίδεται από πολύ κοντά, με τρόπο που το κεφάλι του καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια εκτύπωσης. Φοράει τραγιάσκα στο κεφάλι και γυαλιά, ενώ το στόμα του καλύπτει ένα παχύ μουστάκι. Στρέφει το πρόσωπό του ελαφρά προς τα κάτω, έτσι που δείχνει σκεφτικός, συλλογισμένος. Ο Κεφαλληνός πραγματεύεται το θέμα του με καθαρές, χοντρές γραμμές, προσεκτικές χαράξεις και έμφαση στην απόδοση των όγκων, χωρίς όμως να επιμένει στην απόδοση των λεπτομερειών. Η αίσθηση που αποπνέει το σύνολο είναι αυτή της ηρεμίας, η οποία μεταδίδεται εν πολλοίς από την έκφραση του εικονιζόμενου άντρα.
(EL)