δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Μια γυμνή νέα εικονίζεται ξαπλωμένη στο πλάι και ακουμπά νωχελικά το κεφάλι στα διπλωμένα της χέρια, πάνω από ένα μαξιλάρι. Αυτή η απλή και τυπική σύνθεση, φανερώνει μια οικειότητα μεταξύ του καλλιτέχνη Άγγελου Θεοδωρόπουλου (1883-1965) και του μοντέλου του. Έτσι, αν και χρησιμοποιεί ένα τυπικό θέμα της ακαδημαϊκής ζωγραφικής – το γυμνό σώμα και ειδικά το γυναικείο, δεν δίνει μια στεγνή εικόνα, μια «ακαδημία», όπως λέγονταν τα γυμνά που έκαναν οι σπουδαστές στις Σχολές Καλών Τεχνών). Άλλωστε, το γυμνό τον απασχόλησε ιδιαίτερα σαν θέμα τόσο σε πίνακες όσο και σε χαρακτικά, ενώ άφηνε να φανούν οι επιρροές του από τον Πωλ Σεζάν, τον Αντρέ Ντεραίν και τον Δημήτρη Γαλάνη. Στο συγκεκριμένο τύπωμα, ο καλλιτέχνης πειραματίζεται, επίσης, με μια ιδιαίτερη τεχνική: την οξυγραφία μαλακού βερνικιού όπου το τελικό αποτέλεσμα θυμίζει ζωγραφική με παστέλ και ταυτόχρονα, φανερώνει τη σχεδιαστική δεινότητά του. Γνωστός σήμερα περισσότερο ως χαράκτης, ο Θεοδωρόπουλος είχε σπουδάσει και ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών (απόφοιτος του 1914), ενώ ήταν ένας από τους πιο τολμηρούς Έλληνες ζωγράφους-χαράκτες, ιδίως στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1930.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.