Πάρος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Πάρος (EL)

Άγγελος Θεοδωρόπουλος (EL)

Ο Άγγελος Θεοδωρόπουλος (1883-1965), ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες χαράκτες του20ού αιώνα, στα χρόνια του ’30 έδωσε ξυλογραφίες, ωστόσο μετά τον Πόλεμο στράφηκε στη χαλκογραφία. Το ώριμο, μεταπολεμικό ύφος του κινούνταν μεταξύ δύο κατευθύνσεων: μια ρεαλιστική, και μια πιο εξπρεσιονιστική, η οποία ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια της εργασίας του κατά την περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου. Το συγκεκριμένο χαρακτικό, μια άποψη της Πάρου, ανήκει προφανώς στην πρώτη κατηγορία. Εικονίζεται ένα μικρό κυκλαδίτικο σοκάκι, με τα χαρακτηριστικά λευκά σπίτια και τον πλακόστρωτο δρόμο. Η τεχνική της τονικής οξυγραφίας που έχει χρησιμοποιήσει εδώ ο καλλιτέχνης, του επιτρέπει να δώσει μια ποικιλία τονικών διαβαθμίσεων στο τύπωμά του, έτσι που το αποτέλεσμα να θυμίζει ζωγραφική με μολύβι και με μελάνι. Εκμεταλλεύεται λοιπόν, τις σκιές, τις μεταπτώσεις του φωτός αλλά και την καθαρή φόρμα της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, για να δώσει, με το προσεκτικό και ακριβές σχέδιό του, μια γραφική εικόνα του αιγαιακού νησιού. Ζωγράφοι όπως ο Κωνσταντίνος Μαλέας, ο Νίκος Λύτρας, ο Λυκούργος Κογεβίνας ανακάλυψαν το τοπίο του Αιγαίου ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα. Στον απόηχο της Μικρασιατικής Καταστροφής, το Αιγαίο μετατράπηκε σε μυθικό τόπο και κοιτίδα του ελληνικού πολιτισμού (βλ. το έργο του Στέρη) και ολοένα και περισσότεροι καλλιτέχνες στέφονταν για έμπνευση κυρίως στις Κυκλάδες, που με τη γεωμετρική τους προοπτική αποτελούσαν γοητευτικό θέμα. Ο Θεοδωρόπουλος ειδικά, ενδιαφέρθηκε για το κυκλαδίτικο τοπίο από τα τέλη της δεκαετίας του 1930, ωστόσο μετά τον Πόλεμο, τέτοια θέματα πλήθυναν στο έργο του, ιδίως από τα νησιά της Πάρου και της Σαντορίνης. (EL)

χαρακτική (EL)

τονική οξυγραφία / ακουατίντα (EL)


36,8 × 27,2 εκ. (EL)


1963-1964 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.