Η επιστροφή των βοδιών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Η επιστροφή των βοδιών (EL)

Τάσσος (Τάσσος Αλεβίζος) (EL)

Μέσα σε ένα γυμνό τοπίο –με τους χαρακτηριστικούς χωρίς φύλλωμα κορμούς να λειτουργούν ως εντυπωσιακές κάθετες μέσα στην οριζόντια σύνθεση– εικονίζονται ένας νεαρός βοσκός, που κρατά ένα μακρύ ραβδί, και τρία βόδια. Ο τίτλος του χαρακτικού υποδηλώνει πως εδώ εικονίζεται η στιγμή της επιστροφής του μικρού κοπαδιού βοοειδών στο μαντρί καθώς πλησιάζει η νύχτα. Όλα τα στοιχεία της σύνθεσης (οι μορφές του ανθρώπου και των ζώων, τα δέντρα, το τοπίο) αποδίδονται με προσεκτικό αλλά αφαιρετικό σχέδιο, το οποίο αποκαλύπτει τις επιρροές που είχε δεχτεί ο καλλιτέχνης από τη βυζαντινή και τη λαϊκή τέχνη. Αντίστοιχα απλή είναι και η χρήση του χρώματος σε μεγάλες, ενιαίες ζώνες. Ο Τάσσος (Αλεβίζος, 1914-1985) με καταγωγή από τη Μεσσηνία, σπούδασε χαρακτική στο εργαστήριο του Γιάννη Κεφαλληνού στην ΑΣΚΤ (1930-1939). Ασχολήθηκε με την ξυλογραφία και αναδείχθηκε σε έναν από τους σπουδαιότερους Έλληνες χαράκτες των μεταπολεμικών χρόνων. Τα χρόνια αμέσως μετά τον Εμφύλιο, στράφηκε στη νεκρή φύση και το τοπίο, και φιλοτέχνησε σκηνές από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της υπαίθρου, των αγροτών και των ψαράδων. Το έργο αυτό, ένα από τα πιο γνωστά του καλλιτέχνη, εντάσσεται ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο, ήταν δε μεταξύ εκείνων που είχαν εκτεθεί στην Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση του 1960, όπου ο Τάσσος συμμετείχε με τρία έργα. (EL)

χαρακτική (EL)

έγχρωμη ξυλογραφία (EL)

30,8 × 55,1 εκ. (EL)


1958 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.