Στον πίνακα με τίτλο Θάσος εικονίζεται ένα ξύλινο κάρο μπροστά από μια συστάδα δέντρων. Η σύνθεση είναι έτσι διαμορφωμένη που μόνο ο τίτλος του πίνακα δίνει τον τόπο όπου φιλοτεχνήθηκε, το νησί της Θάσου. Ο Αντώνης Πολικανδριώτης, που γεννήθηκε στη Μύκονο το 1904, σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, κοντά στον Νικόλαο Λύτρα (1920-26), και αργότερα στο Παρίσι (1928-32) όπου έκανε ελεύθερες σπουδές και για λίγο εργάστηκε στο εργαστήρι του Δημήτρη Γαλάνη. Ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με την τοπιογραφία και επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τον ιμπρεσιονισμό και τα μεταϊμπρεσιονιστικά κινήματα. Το ύφος αυτό υπηρέτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της δημιουργίας του, μέχρι και τα τελευταία χρόνια τη ζωής του. Η Θάσος, που πιθανόν είχε εκτεθεί στη Ζ΄ Πανελλήνια Καλλιτεχνική Έκθεση στο Ζάππειο το 1963, εντάσσεται στην ώριμη φάση της δημιουργίας του Πολυκανδριώτη. Σε αυτή τη φάση, το ύφος του διακρίνεται από την απλοποίηση του σχεδίου, την έμφαση στο χρώμα, το πλάσιμο των σκηνών με τραχιές πινελιές. Τα στοιχεία αυτά εντοπίζονται και στον συγκεκριμένο πίνακα. Το θέμα δεν είναι παρά μια μικρή λεπτομέρεια του τοπίου του νησιού. Και αυτό διότι το ενδιαφέρον του ζωγράφου επικεντρώνεται κατ’ ουσίαν στο ρόλο του φωτός, έτσι όπως περνά μέσα από τα πυκνά φυλλώματα, και διαμορφώνει τις επιφάνειες και τους όγκους, τα φυλλώματα, τους κορμούς, το έδαφος.
(EL)