Ιστορία της μουσικής, Τόμος Β΄

Ιστορία της μουσικής, Τόμος Β΄
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κατεβάστε το βασικό αρχείο
Ο σύνδεσμος στο ψηφιακό αρχείο δεν είναι διαθέσιμος προσωρινά λόγω τεχνικών εργασιών στον ιστότοπο του φορέα*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Ιστορία της μουσικής, Τόμος Β΄

Landormy Paull, Μετάφρ. Σπανούδη Σοφία

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ.. Η Τ.Κ. «Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν την ελληνική και ξένη λογοτεχνία, τη θεωρία της λογοτεχνίας, την ιστορία, τη φιλοσοφία, τη λαογραφία και τη θρησκειολογία. Το βιβλίο ''Ιστορία της Μουσικής'' ανήκε στην κατηγορία «Γράμματα - Επιστήμαι - Τέχναι» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Πρόκειται για τον δεύτερο τόμο του έργου του Paull Landormy, ο οποίος περιλαμβάνει τον Μπετόβεν, τον Σούμπερτ και τον Βέμπερ, οι οποίοι εκπροσωπούν τον γερμανικό ρομαντισμό. Περιλαμβάνει, ακόμη, αναφορές στην ιταλική όπερα (από τον Ροσσίνι έως τον Βέρντι), στη γαλλική όπερα του 19ου αι. με εμβληματικό εκφραστή τον Ωμπέρ, ενώ ξεχωριστή θέση αποδίδεται στον Γερμανό Μέγερμπερ. Στο βιβλίο γίνεται μνεία στον Σοπέν, τον Μπερλιόν και τον Ριχάρδο Βάγκνερ, ο οποίος μεταμόρφωσε την όπερα σε μουσικό δράμα, στους Συμφωνιστές (από τον Μπραμς μέχρι τον Στράους) και στους Γάλλους συνθέτες της εποχής του Μπαρόκ, Γκουνό και Σαρπαντιέ. Τέλος, υπάρχει διεξοδική αναφορά στην Εθνική Μουσική Εταιρεία της Γαλλίας, υπό την προεδρία του Καμίγ Σαιν-Σανς, στον Σεζάρ Φρανκ και τον Γκαμπριέλ Φωρέ, στους εκπροσώπους της ρωσικής μουσικής, στον εκπρόσωπο του μουσικού ιμπρεσιονισμού Κλωντ Ντεμπυσσύ, καθώς επίσης στη σύγχρονη μουσική στον ευρωπαϊκό χώρο, όπως και στην Ελληνική μουσική από την πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας έως τις αρχές του 20ουαι. Η μετάφραση στα Ελληνικά έγινε από τη Σοφία Σπανούδη, μουσικό, μουσικοκριτικό και συγγραφέα.

bibo:Book
Book
TEXT
Livre
Βιβλίο

Εν Αθήναις

13 εκ. × 18 εκ.
328 page(s)

1931



Μουσική - ιστορία


Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

other

https://e-her.org/omeka/files/original/6c07cdba77529c5a41172d532df0960f309daa58.pdf
https://e-her.org/collection/category/1000/book/268



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.