Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών

Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 PDF

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC 4.0
Attribution-NonCommercial
CC_BY_NC



Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών

Παλαιολόγος Γεώργιος

Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ.. Η Τ.Κ. «Επιστημονικά» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν θέματα παιδαγωγικά, ψυχολογίας, διδακτικής και ειδικής διδακτικής ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαίας ελληνικής γραμματείας, καθώς και ξένη λογοτεχνία. Το βιβλίο ''Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών'' ανήκε στην κατηγορία «Επιστημονικά» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Πρόκειται για εγχειρίδιο που εξετάζει τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Παρουσιάζονται τρόποι ενεργοποίησης των γονέων προς την κατεύθυνση της συνεργασίας και πιο συγκεκριμένα μέσω της επικοινωνίας με το εκπαιδευτικό προσωπικό, της συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις και συγκεντρώσεις, αλλά και της εμπλοκής σε συλλόγους, συμβούλια και επιτροπές που προϋποθέτουν τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών. Διεξοδική αναφορά γίνεται στα συμβούλια γονέων και στις σχολικές επιτροπές και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την οργάνωση και λειτουργία τους. Αναφέρεται ο σημαντικός ρόλος των εκπαιδευτικών στη δημιουργία θετικού κλίματος αλληλεπίδρασης με την οικογένεια. Ο Γεώργιος Παλαιολόγος (1892-1965) ήταν παιδαγωγός με επιρροές από το γερμανικό παράδειγμα και υπήρξε ο κυριότερος εισηγητής της ίδρυσης των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, θεσμό που αντικατέστησε το 1933 τα Διδασκαλεία στην Ελλάδα.

bibo:Book
Book
TEXT
Livre
Βιβλίο

Εν Αθήναις

13 εκ. × 18 εκ.
70 page(s)

1930



Σχολείο-οικογένεια

Greek

Text

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)