δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : CC BY-NC 4.0 Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών
Παλαιολόγος Γεώργιος
Στο Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο λειτουργούσε δανειστική βιβλιοθήκη από την έναρξη της λειτουργίας του το 1901. Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική υπηρεσία, που παρείχε μορφωτικά μέσα στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες της εποχής. Άλλωστε, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν είχε ακόμη ιδρυθεί στο Ηράκλειο δημοτική βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε το 1908. Στον τελευταίο σωζόμενο συγκεντρωτικό κατάλογο βιβλίων του Διδασκαλείου εντοπίστηκαν 666 τίτλοι, ενταγμένοι σε 5 Ταξιθετικές Κατηγορίες (Τ.Κ.): α. Γράμματα - Επιστήμαι – Τέχναι. β. Επιστημονικά. γ. Ελεύθερα αναγνώσματα. δ. Βοηθητικά. ε. Διδακτικά. Η ανωτέρω ταξινόμηση δεν αντιστοιχούσε σε κάποια αυστηρή θεματική κατηγοριοποίηση με δεδομένο ότι ορισμένα βιβλία ίδιας θεματικής ταξινομήθηκαν σε διαφορετικές Τ.Κ..
Η Τ.Κ. «Επιστημονικά» περιελάμβανε βιβλία που αφορούσαν θέματα παιδαγωγικά, ψυχολογίας, διδακτικής και ειδικής διδακτικής ποικίλων γνωστικών αντικειμένων, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαίας ελληνικής γραμματείας, καθώς και ξένη λογοτεχνία.
Το βιβλίο ''Σχολείον και οικογένεια. Ανάγκη και τρόποι συνεργασίας αυτών'' ανήκε στην κατηγορία «Επιστημονικά» της δανειστικής βιβλιοθήκης του Διδασκαλείου Κρήτης στο Ηράκλειο. Πρόκειται για εγχειρίδιο που εξετάζει τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Παρουσιάζονται τρόποι ενεργοποίησης των γονέων προς την κατεύθυνση της συνεργασίας και πιο συγκεκριμένα μέσω της επικοινωνίας με το εκπαιδευτικό προσωπικό, της συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις και συγκεντρώσεις, αλλά και της εμπλοκής σε συλλόγους, συμβούλια και επιτροπές που προϋποθέτουν τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών. Διεξοδική αναφορά γίνεται στα συμβούλια γονέων και στις σχολικές επιτροπές και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την οργάνωση και λειτουργία τους. Αναφέρεται ο σημαντικός ρόλος των εκπαιδευτικών στη δημιουργία θετικού κλίματος αλληλεπίδρασης με την οικογένεια. Ο Γεώργιος Παλαιολόγος (1892-1965) ήταν παιδαγωγός με επιρροές από το γερμανικό παράδειγμα και υπήρξε ο κυριότερος εισηγητής της ίδρυσης των Παιδαγωγικών Ακαδημιών, θεσμό που αντικατέστησε το 1933 τα Διδασκαλεία στην Ελλάδα.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.