Λιγνίτης
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κατεβάστε το βασικό αρχείο
Ο σύνδεσμος στο ψηφιακό αρχείο δεν είναι διαθέσιμος προσωρινά λόγω τεχνικών εργασιών στον ιστότοπο του φορέα*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



Λιγνίτης (EL)
Lignite (EN)
Lignite (FR)

Το Διδασκαλείο Κρήτης στο Ηράκλειο είχε στην κατοχή του πλήθος εποπτικών διδακτικών μέσων (εποπτικό υλικό και σχολικός εξοπλισμός) που χρησιμοποιούνταν κατά την εκπαιδευτική λειτουργία του. Τα μέσα αυτά αποτελούσαν ένα σημαντικό μέρος της κινητής περιουσίας του ιδρύματος, όπως προκύπτει και από την υπηρεσιακή αλληλογραφία του Διδασκαλείου. Το υλικό και ο εξοπλισμός αυτός διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες: α. Σχολικές Εικόνες. β. Σχολικοί Χάρτες. γ. Κεντήματα Διδασκαλείου. δ. Σχολικά έπιπλα. ε. Ποικίλα Αντικείμενα συλλογών και σχολικού εξοπλισμού. στ. Φωτογραφίες μαθητών/ τριών και διδακτικού προσωπικού. στ. Εποπτικό υλικό μαθημάτων φυσικών επιστημών. ζ. Γραφική ύλη. Η κατηγορία «Εποπτικό υλικό» περιέχει εποπτικά μέσα διδασκαλίας που εντοπίστηκαν στα Πρότυπα Δημοτικά σχολεία του Διδασκαλείου Κρήτης. Στις αρχές του 20ου αιώνα η ενισχυμένη πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνεται στις βασικές αρχές της Νέας Αγωγής. Αναπόσπαστο μέρος μιας τέτοιας εκπαίδευσης αποτελούσε η διδασκαλία Φυσιογνωστικών μαθημάτων. Κάποια από τα μαθήματα αυτά (Φυσιογνωστικά, Φυσική Πειραματική, Φυσική Ιστορία, Κοσμογραφία, Γεωγραφίακαι Ζωοτεχνία -σύμφωνα με τα Ωρολόγια Προγράμματα για τα Τριτάξια και Πεντατάξια Διδασκαλεία, 1914 και 1929 αντίστοιχα) αναφέρονταν στη μελέτη των άβιων όντων και των φαινομένων της φύσης. Για την εποπτική πρόσληψη των διδασκόμενων εννοιών και παράλληλα για την άσκηση στην παρατήρηση, χρησιμοποιήθηκαν διάφορες συλλογές πετρωμάτων, όπως αυτή που ανήκει στην συλλογή φορητών αντικειμένων που αξιοποιήθηκαν στα Πρότυπα Δημοτικά Σχολεία του Διδασκαλείου Κρήτης. Το συγκεκριμένο πέτρωμα ονομάζεται λιγνίτης. Ονομάζεται επίσης και γαιάνθρακας. Πρόκειται για οργανικής προέλευσης πέτρωμα. Το χρώμα του είναι καφέ ή μαύρο. Το κύριο στοιχείο του είναι ο άνθρακας. Χρησιμοποιείται κυρίως στα ατμοηλεκτρικά εργοστάσια για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Μία ακόμη χρήση του αφορά στην παραγωγή λιπασμάτων. Το υψηλό ποσοστό υγρασίας του λιγνίτη τον καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία. (EL)
The Didaskaleion of Crete in Heraklion had in its possession a number of visual aiding teaching materials (visual material and school equipment) that were used during its educational function. These materials constituted an important part of the movable property of the institution, as it can be seen from the official correspondence of the Didaskaleion. This material and equipment are divided into the following categories: a. School pictures. b. School maps. c. Embroidery of the Didaskaleion. d. School furniture. e. Various items of collections and school equipment. f. Photographs of students and teaching staff. f. Aiding material for natural science courses. g. Stationery. The category "Aiding means" contains visual teaching aids found in the Standard Primary Schools of the Didaskaleion of Crete. At the beginning of the 20th century, enhanced practical education was included in the basic principles of the New Education. An integral part of such an education was the teaching of Physics courses. Some of these subjects (Physiognostics, Experimental Physics, Natural History, Cosmography, Geography and Zoology - according to the timetables for the Three and Five Grade Didaskaleia, 1914 and 1929 respectively) referred to the study of inanimate beings and the phenomena of nature. For the visual acquisition of the taught concepts and at the same time for the exercise in observation, various collections of rocks were used, such as the one belonging to the collection of portable objects that were used in the Standard Primary Schools of the Didaskaleion of Crete. This particular rock is called lignite. It is also called coal. It is a rock of organic origin. Its color is brown or black. Its main element is carbon. It is mainly used in steam power plants to generate electricity. Another use concerns the production of fertilizers. The high moisture content of lignite makes it extremely dangerous for the environment and human health. (EN)
Le Didaskalio (École pour la formation des enseignants) de Crète à Héraklion disposait de plusieurs moyens et supports d’enseignement (matériel et équipement scolaires) qui étaient utilisés pour sa fonction éducative. Ces moyens et supports constituaient une partie importante des biens mobiliers de cette institution, ce qui ressort, entre autres, de l’étude de la correspondance officielle de Didaskalio. En ce qui concerne son matériel et son équipement, on distingue les catégories suivantes : a. Images scolaires, b. Cartes scolaires. c. Broderies de Didaskalio, d. Meubles scolaires, e. Divers objets des collections et de l’équipement scolaire, f. Photos des étudiant(e)s et du personnel enseignant, g. Outils d’enseignements pour les cours des sciences naturelles, h. Fournitures scolaires. La catégorie «Moyens et supports d’enseignement» contient des moyens et supports d’enseignement qu’on a trouvés dans les «Écoles Élémentaires Modèles» (Protipa dimotika scholia) rattachées à Didaskalio. Au début du 20ème siècle, l’éducation par la pratique fait partie des principes de base du courant pédagogique de l’ «Éducation nouvelle». L’enseignement des Cours des Sciences de la nature et de la vie faisait partie intégrante d’une telle éducation. Certains de ces cours concernaient l’étude des êtres inanimés et des phénomènes naturelles ; il s’agit des cours de Sciences de la nature et de la vie, de Physique expérimentale, d’Histoire Naturelle, de Cosmographie, de Géographie et Sciences animales, d’après les programmes des cours des Didaskalio ayant un programme d’études d’une durée de trois annéesen1914 et des Didaskalio ayant un programme d’études d’une durée de cinq annéesen1929. Pour la compréhension par les étudiant(e)s des notions enseignées à travers leur propres sens et en même temps pour exercer les étudiant(e)s à l’observation, plusieurs collections de roches ont été utilisées, comme celle qui appartient à la collection des objets mobiles qui ont été utilisés dans les «Écoles Élémentaires Modèles» (Protipa dimotika scholia) rattachées à Didaskalio de Crète. La roche présentée ici s’appelle «lignite». On l’appelle aussi «charbon». Ils’agitd’uneroched’origine organique. Elleest de couleur marron ou noire. Son constituant principal est le charbon. On l’utilise surtout dans les usines thermoélectriques pour produire de l’électricité. On l’utilise aussi pour la production d’engrais. Le fait que lignite a un taux d’humidité élevé, le rend extrêmement dangereux pour l’environnement et pour la santé humaine. (FR)

dctype:PhysicalObject
3D (EL)
Εποπτικά μέσα (EL)
3D (EN)
Aiding means (EN)
3D (FR)
Moyens et supports d’enseignement (FR)

- (EL)
- (EN)
- (FR)

- (EL)

- (EL)

Πετρώματα (EL)
Rocks (EN)
Roches (FR)


Τρισδιάστατο μοντέλο

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

other

https://e-her.org/collection/category/1021/object/895



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.