Το κυριότερο θεματικό στοιχείο του Τσαρούχη δεσπόζει στο έργο. Και δεν είναι άλλο από την ανθρώπινη φιγούρα. Η ανδρική αυτή μορφή δεν είναι διακοσμητικό ή δευτερεύον στοιχείο του δημιουργήματος αλλά το πρωταγωνιστικό. Ο λαϊκός νέος που μοιάζει να έχει σχεδιαστεί με αυθορμητισμό κάθεται αποκαμωμένος στην καρέκλα με τα «σημάδια» της εργασίας εμφανή: ανασηκωμένα μπατζάκια και μανίκια. Το σκηνικό δε θα μπορούσε να είναι απλούστερο: μια καρέκλα κι ένα τραπεζάκι καφενείου. Εξάλλου πάντα οι σκηνογραφίες του ζωγράφου μαρτυρούν λεπτομέρειες λαϊκής τέχνης. Απουσιάζει κάθε διακοσμητική ή «φλύαρη» διάθεση. Ο Τσαρούχης καταφέρνει με φειδωλούς τρόπους να καταστήσει το αγόρι μια πολύ εύγλωττη μορφή.
(EL)