δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
Στον ομφαλό του δίσκου παριστάνεται η αγία Αικατερίνη. Φοράει βασιλικά ενδύματα και κάθεται σε θρόνο με υποπόδιο, κρατώντας με το αριστερό τροχό και σταυρό και με το δεξί κλαδί από φοίνικα. Πάνω από την κεφαλή της η επιγραφή: η αγία αικατερίνη. Αριστερά, πίσω από το θρόνο της αγίας, απεικονίζεται η Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά. Στο βάθος απεικονίζονται δύο κορυφές του Σινά. Στην κορυφή δεξιά, του όρους της αγίας Αικατερίνης, βρίσκεται το λείψανο της αγίας Αικατερίνης και στην κορυφή αριστερά, του όρους Χωρήβ, ο Μωυσής παραλαμβάνει τις πλάκες του Νόμου. Στους πρόποδες του όρους Χωρήβ ο Μωυσής δέχεται το μήνυμα του αγγέλου, ενώ βόσκει τα πρόβατά του, και πιο πάνω λύνει τα σανδάλια του μπροστά στην φλεγόμενη βάτο. Τον ομφαλό περιβάλει ταινία με ανθέμια, ενώ ταινία με ελισσόμενους βλαστούς, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλονται γλάστρες με άνθη, κοσμεί το χείλος του δίσκου. Στην πίσω όψη υπάρχει σε κύκλο αναθηματική επιγραφή με τη χρονολογία ΑΩΚΑ΄ ΜΑΡΤΙ΄ΟΥ ΚΕ΄, καθώς και η υπογραφή του καλλιτέχνη, του φημισμένου αργυρογλύπτη Διαμαντή Μπάφα. Το έργο -που χαρακτηρίζεται από μπαρόκ επιδράσεις- είναι πιθανόν να αποδοθεί και στον εξίσου φημισμένο αργυρογλύπτη Γεώργιο Μπάφα, γιό του Διαμαντή, που υπέγραφε τα έργα του είτε ως Γεώργιος Διαμάντης Μπάφας, είτε ως Διαμάντης Μπάφας.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.