Στην πρώτη περίοδο του έργου του ο Καλούτσης κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ παράστασης και αφαίρεσης και προχωρά σταδιακά προς την αφαίρεση δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη δομή των συνθέσεων και στην υφή των υλικών. Δημιουργεί έργα (Απτική σύνθεση, Υπόλειμμα) χρησιμοποιώντας εκτενώς μικτές τεχνικές, συνδυάζοντας κομμάτια μηχανών, θραύσματα από σωλήνες πάντα σε σκούρα χρώματα, γκρι ή μαύρο μεταλλικό δημιουργώντας την αίσθηση ενός χώρου από όπου έχει περάσει η φωτιά.
(EL)
In the first period of his work, Caloutsis moves between representation and abstraction, gradually moving towards abstraction while giving special emphasis to the structure of compositions and the texture of materials. He creates works (such as "Aptikí Synthessi" and "Remain") extensively using mixed techniques, combining machine parts and fragments of pipes, often in dark colours like grey or black metal. This creates a sense of a space through which fire has passed.
(EN)