Η χαρακτική της Βάσως Κατράκη λειτουργεί ως παράδειγμα και υπόδειγμα μιας συνειδητής πορείας που τη χαρακτηρίζει η εξαντλητική έρευνα, η επίμονη αναζήτηση, ο πειραματισμός, η παιδεία και η γνώση. Η πρόσληψη και η απόδοση της ανθρώπινης μορφής που φέρει με αξιοπρέπεια και εγκαρτέρηση το βάρος της ύπαρξής της, είναι η μόνιμη αισθητική-θεματική επιλογή της δουλειάς της, στην οποία η ενδελεχής μελέτη, ο διάλογος με την ελληνική τέχνη στη διαχρονικότητά της, η εμπειρία και η συγκίνηση δίνουν το στίγμα τους και παίζουν πρωταρχικό ρόλο.
Οι συνθέσεις με τα Άλογα (αρχές της δεκαετίας του 1960) δίνει το μέτρο των δυνατοτήτων και των κατακτήσεών της. Η συγκέντρωση στο ουσιαστικό, οι καμπύλες και οι δυναμικές συστροφές, οι ανταποκρίσεις των γραμμών, η σχεδιαστική ένταση και οι συμπαγείς όγκοι επικυρώνουν το νοηματικό βάθος και τον πλούτο των διατυπώσεών της. Η διαπραγμάτευση του θέματος από σύνθεση σε σύνθεση μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε την εξελικτική του πορεία και τις μορφολογικές του μεταμορφώσεις, με αναφορές, άμεσες ή έμμεσες, στις απεικονίσεις αλόγων στην τέχνη των γεωμετρικών χρόνων και στις ανάγλυφες μετόπες του Παρθενώνα.
(EL)
Katraki's printmaking functions as an example and model of a conscious path characterized by exhaustive research, persistent search, experimentation, education and knowledge. The reception and rendering of the human form, which carries with dignity and solidity the weight of its existence, is the permanent aesthetic-thematic choice of her work, in which the thorough study, the dialogue with Greek art in its timelessness, the experience and emotions make their mark and play a primary role.
The compositions Horses (early 1960s) give the measure of her possibilities and conquests. The concentration on the essential, the curves and dynamic twists, the responses of the lines, the design intensity and the solid volumes validate the meaningful depth and richness of her formulations. The negotiation of the theme from composition to composition allows us to follow its evolutionary course and morphological transformations, with references, direct or indirect, to the depictions of horses in the art of the Geometric period and to the relief metopes of the Parthenon.
(EN)